Günümüzde pek çok kişi ücretsiz e-posta sağlayıcılarını kullanıyor. Kişisel e-posta adresleri aktif olarak kullanılırken sosyal medya ve diğer sitelere üye olma aşamasında önemli bir rol oynuyor. Ancak bu kişisel e-postaların bir işletme e-postası olarak kullanılması doğru değildir. Çünkü işletmelerin ihtiyaç duyduğu profesyonelliği karşılamaz. Bu yüzden de pek çok kişi işletmemde profesyonel görünmek için ne yapmalıyım şeklinde sorular soruyor. Sizler maillerinizde, çevrimiçi çalışmalarınızda profesyonel görünmek istiyorsanız o zaman şirket uzantılı e-posta hesabı açabilirsiniz. Elbette bu noktada da şirket uzantılı e-posta hesabı nasıl açılır sorusu karşınıza çıkacaktır. Yazımızı okuyarak tüm bu detayları öğrenebilirsiniz. Haydi, gelin, şirket uzantılı e-posta hesabının özelliklerini beraber gözden geçirelim.
Şirket Uzantılı E-posta Hesabının Faydaları Nelerdir?
Şirket uzantılı e-posta adresi açmanın birçok faydası vardır. Bunlardan detaylı olarak bahsetmek gerekirse de profesyonel bir e-posta hesabı marka adınızın güçlenmesini sağlar. Müşterilerinize bir e-posta göndereceğiniz zaman mail adresinizde marka adınız görünmelidir. Bu sayede marka adınızın güçlenmesi, akılda kalıcı olması açısından avantajlı konuma geçmiş olursunuz. Herhangi bir promosyon çalışmasında da şirket uzantılı e-posta işinizi görecektir. Spam filtrelerinden korunmanızı, marka bilinirliğinin büyük oranda artmasını kolaylaştırır.
Profesyonel e-posta hesabı açtığınız zaman, müşterilerinizle profesyonel bir iletişim kurma şansı elde edersiniz. Müşterileriniz sorularına yanıt verirken, gerçek bir işletme olduğunuzu net bir şekilde yansıtırsınız. Aynı zamanda sunduğunuz hizmetlerin yasal olduğunu göstermiş olursunuz. Özel bir alan adınızın olması, müşterilerinizle olan e-posta etkileşimlerinizde, doğru izlenim vermenizi sağlamaktadır. Diğer yandan çevrimiçi işletmeniz için satış oranlarında avantajlı konumda olmanızı sağlamaktadır. Bir ürün veyahut hizmet satışınızda profesyonel olmayan bir e-posta hesabı kullanmak imajı zedelemektedir. Çünkü markanızla ilgili kurumsal bir imaj vermemiş olursunuz. Özel bir alan adı kullandığınız zaman ise işletmenizin büyümesine ve saygı görmesine destek olmuş sayılırsınız.
Şirket uzantılı e-posta hesaplarının kullanımı ek güvenlik önlemlerinden faydalanmanızı sağlar. CPanel kullanımı sırasında ayarlanabilen ek güvenlik seçenekleriyle karşınıza çıkmaktadır. Profesyonel e-posta hesabınız üzerinden mail göndermeye başladığınız zaman şüpheli bir e-posta hesabınız varsa, spam olarak işaretlenirsiniz. Müşteriler marka adınızı tanımadığından ötürü sizi spam olarak işaretleyebilmektedir. Bundan kaçınmak adına sitenizde, sosyal platformlarda, ürünlerinizde eşleşen bir özel alan adı kullanmaya dikkat etmelisiniz. Peki, şirket uzantılı bir e-posta hesabı nasıl açılır, biliyor musunuz?
Profesyonel E-posta Hesabı Açma Adımları Nelerdir?
Şirket uzantılı e-posta hesabı açmak istediğiniz zaman yapmanız gereken işlem tıpkı bir web sitesi kurmaya benzer. Sizler daha önce bu işlemi hiç yapmadıysanız o zaman sıraladığımız adımları takip ederek ilerleyebilirsiniz. Öncelikli olarak size bir örnek vererek başlayabiliriz. Şirket uzantılı bir e-posta hesabı için şunu gösterebiliriz: isminiz@alanadi.com
Örnekte verdiğimiz gibi şirket uzantısı olan bir e-posta hesabı açacağınız zaman öncelikli olarak alan adı ihtiyacını karşılamalısınız. Bir alan adınız yoksa o zaman işletmeniz için bir alan adı yani domain almalısınız. Domain satın alacağınız firma, size aynı zamanda şirket uzantılı bir e-posta hizmeti sunabilmektedir. hostingdunyam.com.tr üzerinden kurumsal e-posta hizmetini ve sunulan avantajlı fiyatları da inceleyebilirsiniz.
Şirket Uzantılı E-posta Hesabı İçin Alan Adı Nasıl Bulunur?
Bir alan adınız bulunmuyor ise o zaman siteniz için kusursuz bir alan adı bulabilirsiniz. Alan adı sorgulama bölümünden, istediğiniz alan adını sorgulamanız mümkündür. Hostingdunyam.com.tr içerisinde bulunan arama çubuğuna, istediğiniz alan adını yazabilirsiniz. Bunun ardından sorgula sekmesine tıkladığınız zaman karşınıza bir cevap çıkacaktır. Bu cevapta alan adının satın almaya uygun olup olmadığını görebilirsiniz. Talep ettiğiniz alan adı satın alınmış olsa bile o zaman yakın olan örnekleri size önermektedir.
Şirket Uzantılı E-posta Adresi Ücretsiz mi?
Şirket uzantılı bir işletme e-postası almak istediğiniz zaman ücretsiz bir hizmet bulamazsınız. Günümüzde piyasada yer alan kayıt şirketlerinin hemen hepsi şirket uzantılı bir e-posta adresleri için paketler sunmaktadır. Böylece farklı paketler aracılığıyla farklı fiyatlandırmalardan da yararlanmış olursunuz. Ancak hosting hizmeti alırken e-posta hizmeti verilen paketleri tercih edebilirsiniz. Bu sayede hosting hizmeti aldıktan sonra e-posta adresi için ekstra bir ücret ödemenize gerek kalmamaktadır. Hosting Dünyam içerisinden sizlere sunulan avantajları hosting paketlerini inceleyebilirsiniz.
Şirket Uzantılı E-posta Hesabı Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
Şirket uzantılı e-posta hesabı açmak istediğiniz zaman dikkat etmeniz gereken bazı detaylar bulunmaktadır. Bunlardan ilki her daim site alan adınızı kullanmanızdır. Sizler ürün ya da hizmet satışı yapıyorsanız o zaman ücretsiz e-posta veren e-posta sağlayıcıları işinizi çözmeyecektir. Profesyonel bir e-posta adresi kullanmanız artık zorunlu hale gelmektedir. Şirket uzantılı bir e-posta adresi kullanımıyla kullanıcılar bir işletmeniz olduğunu anlamaktadır. Alan adına sahip olmanız, sektörünüzdeki profesyonellerden biri olduğunuzu göstermektedir. Kullanıcılara güvenilir olduğunuzu, sizinle bağlantı kurabileceklerini yansıtmış olursunuz. Günümüzde yaşanan güvenlik sorunlarından ötürü gerçek bir çevrimiçi işletmeye sahip olduğunuzu doğrulamanız da oldukça önemlidir.
Standart bir e-posta kullanımı da oldukça önemlidir. Çünkü işinizi basit tutmalısınız. Böylece markanıza bağlı kalır, işletmenizin farklı işlevleri için farklı e-posta adresleri oluşturabilirsiniz. Sosyal medya ağları, iletişim sayfaları için merhaba@alanadı.com gibi örnekleri seçebilirsiniz. Halka ilişkiler kısmında baskın@alanadi.com işinizi görebilecektir. Müşterilerle kurulacak ilişkilerde destek@alanadi.com kullanılabilmektedir. İşletmelerde çalışanlara özel alan adları için de çalışanismi@alanadi.com şeklindeki seçenekler uygun olacaktır. Bu seçeneklere işletmelerin departmanlarına, çalışma ağlarına göre çoğaltmak da mümkündür.
Kurumsal e-posta hesabı açarken adınızı ve profil resminizi ayarlamanız da önemlidir. E-posta gönderdiğiniz kişi ya da kurumların kim olduğunuzu anlaması gerekir. Bunun için e-posta ayarlarınızda bazı değişikler yapmanız beklenir. Tam adınız, profil resminiz ve imzanız da bu ayarlamalara dahildir. Bu işlemleri yaparken aslında büyük bir güven ağı oluşturmuş olursunuz. Böylece müşterileriniz için doğru kişi kabul edilirsiniz.