Artık dijital dünya yediden yetmişe herkes tarafından aktif bir şekilde kullanılıyor. Bunun akabinde web sitelerin önemi de büyük bir önem kazanıyor. İnsanlar, bireysel ve kurumsal olarak sahip oldukları web sitelerinin organik trafiğini arttırmak istiyorlar. Fakat internet sitesi sayısı günden güne büyük oranla artmaya devam ediyor. Sitelerin sayısındaki bu artış, otoritenizi hem okuyuculara hem de arama motorlarına kanıtlama ihtiyacı doğuruyor. Organik trafik her ne kadar sitenize özgü bir durum olsa da organik hit arttırma konusunda destek alınması mümkün. Bu noktada da özellikle organik hit nedir, ne işe yarar şeklinde sorular sorulmaya devam ediyor.
Organik hit yani organik trafik, Google ve benzeri arama motorlarından gelmekte olan, organik arama ziyaretçileri anlamına gelmektedir. Organik arama ziyaretçileri de ücretli reklamlara tıklamadan, arama motoru üzerinden sitenize ulaşan ziyaretçidir. Birçok SEO çalışmasında da organik trafik birinci başarı ölçütü olarak tanımlanmaktadır. Bileşik olan sonuçların ve yüksek verimliliğin sağlanmasından ötürü web site sahiplerince tercih edilmektedir.
Organik Hit Nasıl Arttırılır?
Organik trafiğin arttırılması için birden fazla SEO stratejisinden faydalanmak mümkündür. Bu aşamada yapılması gereken bazı detaylardan söz etmek gerekirse de;
1. SEO Hedeflerinizi Belirleyin
SEO çalışmalarında uzun ömürlü bir başarı sağlamak istiyorsanız o zaman veriye dayalı olacak bir SEO planı oluşturmanızda fayda vardır. Bu plan sayesinde hedeflerinizi belirleyebilir ve bu hedeflere nasıl ulaşabileceğinizi netleştirebilirsiniz. Genel olarak web sitenizin trafiğini arttırmayı amaçlıyorsanız o zaman SEO kampanyaları ve anahtar kelime hedeflerinde geniş seçimler yapabilmeniz mümkündür. Web sitenizin belirli bölümleri içerisinde organik trafiği arttırabilirsiniz. Ayrıca daha spesifik bir SEO stratejisinden de yararlanmanız söz konusudur. Bundan ötürü de SEO çalışmalarınızda bir tane ana hedef belirleyip, sonrasındaki seçtiğiniz iki küçük hedefle ilerleyebilirsiniz. Böylece önünüzdeki taşları daha rahat ve kolay şekilde aşmış olursunuz.
2. Web Sitenizin Performansını Değerlendirin
Web sitenizin teknik performansını gözden geçirmeniz bir hayli önemlidir. Teknik açıdan inceleme yapmak istediğiniz zaman da tercih edebileceğiniz en iyi yol, Google Search Console olarak geçmektedir. DNS yapılandırmasında da küçük bir kod parçacığını kopyalayıp yapıştırabilirsiniz. Böylece web sitenizin sahipliğini doğrulamanız gerektiği zamanda bile sitenizin teknik yapısı ve başarısı ile ilgili sorun yaşamazsınız. Goole Search Console ile mevcut olan ücretsiz araçları kullanarak hangi alanlara odaklanacağını da belirleyebilirsiniz.
3. Hedef Kitlenizi ve Rakiplerinizi Belirleyin
Web sitenizin sıralamasını, organik hit oranını iyileştirmek istediğiniz zaman öncelikli olarak hedef kitlenizi belirlemelisiniz. Hedef kitlenizi belirleyip, onları kendinize nasıl çekmeniz gerektiği konusunda da başarılı bir çalışma yürütmenizde fayda vardır. Google Analytics, web sitenizi kimin ziyaret ettiğini, nereden ziyaret ettiklerini net bir şekilde öğrenmenizi sağlamaktadır. Hedef kitlenizin kim olacağı konusunda da harika bir bilgi vermektedir.
Bu aşamada Google Analytics üzerinden verileri kontrol edip, ziyaretçileriniz arasındaki ortak noktaları belirleyebilirsiniz. Ziyaretçilerinizin yaşı, konumu, cinsiyeti gibi detaylar da önemli gruplara ayrılmaktadır. Ziyaretçilerinizin dönüşüm sağlayıp sağlamadığını da kontrol edebilirsiniz. Çünkü bir kitleye sahip olmak kadar o kitlenin aktif olduğundan emin olmanız da önemlidir. Sitenize ziyaretçi çekmek istediğiniz zaman özellikle ziyaretçileriniz hakkında derin bir bilgi sahibi olmalısınız. Böylece sitenizi kimlerin takip ettiğini ve buna benzer detayları öğrenmiş olursunuz.
Web sitenizin anahtar kelimelerini belirlemek istediğiniz zaman üst sıralarda yer alan sitelerin hangileri olduğuna bakmalısınız. Bu detayı belirledikten sonra sosyal medya üzerindeki çalışmaları da gözden geçirebilirsiniz. Sitelerin hangi formlar üzerinde aktif olduklarını görmek, size avantaj sağlayacaktır. Araştırmalarınızı yaparken belirli notlar tutarak da sizin için önemli olanları belirleyebilirsiniz. Böylece rakiplerinizi daha hızlı bir şekilde yakalayabilir, etkin bir yol kat edebilirsiniz.
4. Rakiplerinizin SEO Stratejilerini Gözden Geçirin
Rakiplerinizi belirlemenizin ardından başarı elde etmek için neler yaptıklarını anlamalısınız. Bu noktada da içerik stratejilerini inceleye başlayabilirsiniz. Rakiplerinizin web sitelerini araştırırken kendinize sormanız gereken bazı sorular olduğunu da unutmamalısınız. Bunlardan birisi siteler arasındaki başarı farkının ne olduğudur. Yani rakibinizin sitesinin sizinkinden ilgi çekici olmasının nedenini bulmalısınız. Rakiplerinizin backlinklerini araştırmanız bu konuda faydalı olacaktır. Bu tarz detaylarla rakiplerinizi yakalayabilir, sıralamanızı iyileştirecek bir profil oluşturabilirsiniz. Ancak sürekli ve etkin bir çaba göstermeniz gerektiğini unutmamalısınız.
5. Site İçi İçerik Stratejisi Oluşturun
SEO hedeflerinizi belirleyip, rakiplerinizi tanımladıktan sonra kendi site içeriklerinizi ve SEO stratejilerinizi formüle edebilirsiniz. Bu aşamada mevcut içerik altyapınıza ve SEO hedeflerinize göre ilerleyebilirsiniz. Aynı zamanda temelde içerik ve SEO stratejisi için teknik iyileştirmelerden faydalanmalısınız. Aynı zamanda iyileştirmeleri bütün olarak görebilmeniz, organik hit için en iyi adımları atarak yeniden Google’a gönderebilirsiniz.
Bu aşamada işletmeniz için önemli olan konuları belirleyebilirsiniz. Anahtar kelimeleri gruplandırabilirsiniz. Ayrıca dönüşüm sağlanması, işletmeniz için yüksek değer kazanılması açısından arama hacimleri olan anahtar kelimeleri seçebilirsiniz. Son olarak da anahtar kelimeleri hedef sayfalarla eşleştirmeniz faydalı olacaktır. Böylece işiniz bittiği zaman sonuçları iyileştirmek için hangi çalışmaların tamamlanması gerektiğini net bir biçimde görebilirsiniz.
6. Web Sitenizin İçeriğini Arttırın
Planlamalarınızı ve çalışmalarınızı artık uygulamanız gerekir. Bunun için de öncelikli olarak web sitenizi geliştirmelisiniz. Çünkü uzun süredir var olan içerikler, yeni içerikten daha fazla otorite sahibidir. Stratejilerinizle düzenlenen içerik de size daha fazla başarı sağlayacaktır. Mevcutta bulunan içeriklerin geliştirilmesi noktasında da dikkat etmeniz gereken bazı detaylar bulunmaktadır. Meta veriler, sayfalarınızın bağlamı hakkında arama motorlarından alınan bilgilerdir. Sayda başlığı ve meta açıklaması bulunur. Bu seçenekler de Google içerisinde arama yapan ziyaretçiler tarafından görülmektedir. İçeriğinizin ilgi çekici olması da önemlidir. Hedef kitlenizin ilgisini çekecek bir içerik değilse, sıralamada yer alması beklenemez.
7. Web Sitenizin Kullanılabilirliğini Geliştirin
Web siteniz için yeni bir içerik oluşturacağınız zaman içeriğin ne kadar faydalı olduğuna bakılmaksızın hemen başarı beklemek doğru değildir. Organik hit çekilmesi için zaman gerekir. Çünkü yeni içeriklerin sıralamaya girmesi biraz zaman almaktadır. Hatta bu süreç aylar alabilmektedir. Bunun en önemli nedeni ise içeriklerin genellikle diğer siteler tarafından bağlantı alıyor olmasıdır. Web siteniz için yeni bir içerik oluşturacağınız zaman da mümkün olduğunda kullanıcı dostu olmayı önemsemelisiniz. Müşterilerinizin sorularına cevap veren içerikler oluşturmalısınız. Sıralamada nelerin yer aldığına bakarak bu konuda gelişebilirsiniz. Backlink kazanmanızı sağlayan içerikler oluşturabilirsiniz. Farklı içerik türleri üzerinden denemeler yapmanız da faydalı olacaktır. Ayrıca e-posta ve sosyal medya kampanyaları üzerinden de süreci daha hızlı hale getirebilirsiniz.
Web sitelerin kullanılabilirliği, ziyaretçinin kullanım ve gezme kolaylığıyla ilişkilendirilmektedir. Google ve diğer arama motorları, hızlı, erişilebilir şekilde arama girmektedir. Aynı zamanda sitelerin her açıdan konfor ortamı barındırması gerekir. Sayfa yükleme sürelerinin azalması, site içerisindeki bütün ekran boyutlarının optimize edilmesi beklenir. Meta verilerinin, iç bağlantıların geliştirilmesi faydalıdır.
8. Web Sitenizi Tanıtın
Kaliteli içerik, iyi yapılandırılmış teknik SEO, iyi optimize edilmiş bir web sitesi organik trafiği arttırmanızı sağlar. Trafiğin bilinirliğinin arttırılması, sitenizin tanıtım bütçesiyle de bağlantılıdır. Bir bütçe ayırarak hedef kitlenize ulaşmanızı sağlayan reklam çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Bu noktada destek alabileceğiniz çok fazla çevrimiçi reklamcılık yaklaşımları bulunmaktadır.