Türkçe karşılığı “Alt klasör” olarak bilinen Subfolder, bir domain uzantısı olarak geçmektedir. Pek çok kişi Subfolder nedir diye sormaktadır. Bu soruya cevap olarak da iki farklı tanımlama yapılabilmektedir. Biri alt klasör biri de domain uzantısı olarak geçmektedir.
Subfolder hakkında detaylı bilgi edinmek isteyenler için örneklendirmeler yapmak da mümkün. Genel olarak bakıldığı zaman bir web sitesini ilçe olarak değerlendirebilirsiniz. Subfolder kavramı da bu ilçedeki mahallerdir. Yani bir web site içerisinde yer almaktadır. Web sitenin alt klasörleri olarak tanımlanmaları doğrudur. Alan adında bulundan tüm içeriklerin kategorize edilmesi için daha farklı içerik stratejileri geliştirilmesi gerekmektedir. Hedef kitlelere göre geliştirilen bu stratejiler, önemli bir avantaj olarak yorumlanmaktadır. Filtreleme yönteminin kullanılmasıyla beraber temel avantajlarla bir araya gelinmesi de mümkündür. Diğer yandan Google Subfolder kavramını farklı bir web sitesi olarak algılamaktadır. Bu da trafik ve bilinirlik konusunda büyük avantajlarla karşı karşıya gelmeniz anlamını taşımaktadır. Subfolder için bazı avantajların sıralanması da mümkündür. Bunlara örnek göstermek gerekirse de;
- Subfolder kullanan web sitelerinde SEO açısından avantajlı konumdadır.
- Teknik açıdan inceleme yapıldığı zaman pek çok pozitiflikle karşılaşmak mümkündür.
- Ana domain tarafından sahip olunan pozitiflikler Subfolder için de geçerlidir.
- Kullanıcı site içerisinde daha fazla gezinebilir ve ilgisini çeken konuları tek bir yerde rahatlıkla sınıflandırabilir.
Subfolder Hangi Durumlarda Kullanılmaktadır?
Subfolder yani alt klasör, özel bir yapıdadır. Bu yapısı sayesinde web sitelerde bulunan bilgilerin, alt kategorilere ayrılması mümkündür. Subfolder ile beraber kategorilerin kendi içerisinde sınıflandırılması söz konusudur. Bulunan tüm bu bilgilerle beraber ana domain daha güçlü bir hal almaktadır. Subfolder yani alt klasör de bu yapısından ötürü pek çok sefer ilk tercihler arasında yerini korumaktadır. Kategorilerin kendi içerisinde sınıflandırılması, kullanıcılar açısından da değerli bir durumdur. Subfolder SEO için de önemini korumaktadır. Birden fazla alt açılıma sahip olması SEO desteğinin de kullanılabilir olmasını sağlamaktadır.
Subfolder SEO Açısından Ne Anlama Gelir?
SEO organik arama sonuçlarında web sayfalarının görünme durumunu iyileştirir. Arama motoru optimizasyonunun kısaltması olan SEO, web sayfalarının arama sonuçlarında konumlandırılmasında önemli bir rol üstlenmektedir. Organik aramalar yapmak, insanların internet üzerindeki tercihlerini keşfetmek gibi konularda en yaygın kullanılanlardan biridir. Web sitelerinin internette belirgin bir konuma ulaşmasında da trafik kalitesinin önemli bir yeri vardır. Bu yerin sağlamlaştırılması da Subfolder ile bağdaşmaktadır.
Subfolder Nasıl Oluşturulur?
Alan adı adresinde yer alan alt klasörler, web sitelerinin kategorilerini oluşturmaktadır. Herhangi bir alan adından bu alt klasörlere erişim mümkündür. Aynı zamanda kendi içerisinde alt katmanlara ayrılması mümkündür. Alt klasörlerin kurulum işlemleriyse hosting yönetim paneli içerisinde cPanel ile yapılmaktadır.
Panel içerisine giriş yapmanızın ardından yapacağınız “Dosya Yöneticisi” işlemlerinde “public html” dosyasını seçmeniz gerekmektedir. Bu seçenek üzerinden de “Folder” seçeneğini seçmelisiniz. Tıklamanızın ardından yeni bir alt klasör oluşturulmaktadır.
Subdomain ve Subfolder Arasındaki Fark Nedir?
Subdomain ve Subfolder arasındaki farklar pek çok kişi tarafından merak edilmektedir. Bu farklılığın merak edilmesinin temel nedeni de bu kavramların uygulamada çokça karıştırılması olarak görülmektedir. Çokça benzer özelliklerinin olmasının yanı sıra temel farklılıkların bulunduğunu söylemek mümkündür. Arama motoru üzerindeki görünüm incelendiğinde Subdomain ayrı bir web sitesi olarak görülmektedir. Subfolder ise ayrı bir web sitesi olarak görülmemektedir. Konum üzerinden bakıldığında, domain öncesinde konumlandırma yapılan Subdomain olarak geçer. Subfolder de domain sonrasında konumlandırılmaktadır. Sunucu üzerinde Subdomain başka bir sunucuda çalıştırılabilmektedir ancak Subfolder başka bir sunucu üzerinden çalıştırılamaz.
SEO açısından var olan farklılıklar incelendiğinde, çeşitli soru işaretleri görülmektedir. SEO etkisine bakıldığı zaman SEO katkısının hangisinde daha fazla olduğu merak edilen konu başlıklarından biridir. Subdomain, arama motoru sonucunda kusursuz bir sonuç elde etmenize yardımcı olmaktadır. Ana domain ile entegre olmuş bir şekilde etkili sonuçlar alınmaktadır. Bu aşamada SEO açısından önemli avantajlar ortaya çıkmaktadır. Kullanıcı deneyiminin artması, içeriklerin ve konuların genişletilmesi noktasında da Subdomain öne çıkmaktadır. Daha net, akıcı ve pratik bir kullanım özelliği var etmektedir. Subfolder, Subdomain ile aynı özelliklere sahiptir. Yani ana domain ile entegre bir şekilde çalışmalar devam etmektedir. Yüksek bir performans sergilenmesinin yanında SEO başarısı önemli ölçüde artmaktadır.
Blog Sayfası Açarken Subdomain mi Subfolder mi Kullanılmalıdır?
İnternet dünyası hızlı bir şekilde gelişmeye devam ediyor. Teknolojinin, internet kullanımının hızlı bir şekilde gelişmesi sırasında büyük avantajlar ortaya çıkıyor. Gelişimin sağlanabilmesi noktasında da işletmelerin dijital dünyaya ayak uydurabilmeleri gerekiyor. Web sitelerinin arama motorları üzerindeki görünürlüğünün artması için de birden fazla çalışmaya önem vermek en doğrusu olarak görülüyor. SEO çalışmaları sırasında asıl amaç, web sayfalarının arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlamak olarak biliniyor. Bu aşamada en çok dikkat edilen konulardan biri web sitesinin tüketicisine ulaşmak olarak görünüyor. İlgi çekmek, güven vermek gibi konularda da blog sayfasına sahip olmak önemseniyor.
Bu tarz konular içerisinde merak edilen konu başlıklarından biri de blog sayfalarında Subdomain mi yoksa Subfolder mi kullanılması gerektiği oluyor. Dünya genelinde sıkça araştırılan bu konu, işin uzmanı olan firmalar tarafınca da araştırılmıştır. Bu konuda çeşitli araştırmaların yapıldığını söylemek mümkündür. İki seçenek arasında doğru seçimin yapılması için de kullanıcı davranışlarının dikkate alınması gerekmektedir.
Son dönemlerde, işletmelerin gerek geleneksel gerekse dijital faaliyetlerinde, hedef kitlenin dikkatini çekmesi gerekiyor. Yani çalışmalar sırasında hedef kitleyle yakın bir bağın kurulması, sadakat bağının elde edilmesi öne çıkıyor. Etkili bir trafik yaratabilme noktasında da önemli olduğunu eklemek mümkün. Markalar da web siteler için bir blog bölümü açmaya özen gösteriyor. Bu sayede daha hızlı ve etkili sonuçlar almak mümkün hale geliyor.
Subdomain üzerinden kurulan bloglar, SEO katkısı barındırıyor. Ancak bu aşamada çok fazla çaba gerekiyor. Bundan ötürü blog sayfası açılırken Subfolder uzantısı kullanılıyor. Bu konuda yapılan tercihlerin çok daha fazla olduğunu söylemek mümkün. Ayrıca bir web sayfası olarak kullanılan Subdomain bloglar, SEO çalışmalarıyla ikinci bir site olarak algılanıyorlar. Bu sayede marka tüketiciye sadece satışa yönelik değil, bilgi vermeye yönelik de hizmet vermiş oluyor. Yani hedef kitle tarafından talep ettiğiniz saygınlığı da kazanma şansınız oluyor. Ancak bu imajın yakalanması noktasında yapılması gereken ekstra çalışmaların gerekliliğinin farkında olmak önemlidir.