Dijital pazarlama stratejilerinden en iyi olacak şekilde faydalanmak istediğiniz zaman sosyal medya yönetimi ile işletmenizi büyütebilirsiniz. Hatta işletmenizin başarı oranı beklediğinizden çok daha hızlı bir şekilde ilerleyebilmektedir. Ülkemizin en yaygın olarak kullanılan sosyal medya platformu ise Youtube olarak biliniyor. %90 oranında Youtube öne çıkarken %83 ile Instagram peşinden geliyor. Fakat firmanızın sosyal medya kanallarında yer alması artık o kadar da önemli bir adım değil. Artık asıl önemli olan sosyal medya platformlarında, doğru stratejileri kullanmak olarak biliniyor. Bu şekilde sosyal medya stratejilerini kullanarak oluşturduğunuz gönderilerinizle hedef kitlenizi müşterilerinize dönüştürürsünüz.
Sosyal medya yönetimi nedir sorusuna cevap vermek gerekirse de sosyal medya platformlarında, müşterilerinizle olan etkileşimlerinizi yönetme süreci olarak tanımlanmaktadır. Sosyal medya yönetiminin büyük bir kısmı, şirketinizin hesaplarında sosyal medya oluşturma, yayınlama süreçlerini kapsamaktadır. Ayrıca görsel ve video tabanlı reklam öğesi geliştirmek için kullanıldığı da bilinmektedir. Sosyal medya yönetimi kapsamında sosyal medya platformlarını ve hedef kitlenizi anlamanız da sizin faydanıza olacaktır.
Hedef Kitlenize İçin Uygun Sosyal Medya Platformu Hangisidir?
YouTube
Sosyal medya platformlarını inceleyerek sizin hedef kitlenize uygun olup olmadığını anlayabilirsiniz. Bu aşamada karşınıza çıkan ilk seçeneklerden birisi YouTube olarak bilinmektedir. YouTube, günümüzde sadece bir video paylaşım platformu değil, dünyanın en büyük arama motorlarından biri olarak yorumlanıyor. Hatta Google arama motoru sonrasında ikinci büyük arama motoru olarak anılıyor.
Türkiye içerisinde en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri olan YouTube uygulamasının potansiyelini ciddiye almalısınız. Hedef kitlenizin merak ettiği, sektörel olarak nasıl yapılır, nedir sorularını cevaplandıracak kısa videolar hazırlamalısınız. Sizler, YouTube reklamları için para harcamak istemiyorsanız yüklediğiniz videoların açıklamalarına, başlıklarına dikkat etmelisiniz. Anahtar kelimeleri eklemesi yaparak da videolarınızın sıralamasını daha yüksek hale getirebilirsiniz.
Dünya genelinde günlük olarak iki buçuk milyar kullanıcı aktif olarak Facebook kullanıcısı bulunuyor. Facebook uygulaması içerisinde doğru stratejileri kullandığınız zaman sitenizin trafiğini arttırıp, potansiyel müşteri kitlenizi çok daha yukarı çıkarabilirsiniz. Detaylı olarak incelendiği zaman ülkemizdeki Facebook kullanıcılarının taleplerini öğrenebilirsiniz. Facebook gönderinizin kısa, eğlenceli ve anlaşılır olmasına dikkat etmelisiniz. Fakat bu aşamada trend olan Facebook hashtag seçeneklerini araştırıp gönderilerinize ekleyebilirsiniz. Facebook uygulaması içerisinde yaş, cinsiyet, ilgi alanları ve satın alma davranışları gibi noktalara da dikkat ederek reklam verebilirsiniz.
Görsel içeriklere odaklı olan firmalar için en iyi sosyal medya platformlarından birisi elbette ki Instagram’dır. Ülkemizde bir hayli yaygın olarak kullanılan Instagram hedef kitlenizi büyütmeniz, gönderilerinizin erişimini arttırmanız için önemli bir avantaj sağlamaktadır. Belirli bir reklam bütçesi ayırarak firmanızı öne çıkarabilirsiniz. Instagram içerisinde reklam vermek istemediğiniz zamanlar için ise yine şanslı olduğunu unutmamalısınız. Çünkü Instagram takipçi sayınızı organik arttırma fırsatınızı da kullanabilirsiniz.
Instagram kullanıcıları bir hashtag araması yaptığı zaman, gönderi üzerinden sizi bulabilmektedir. Ayrıca Instagram gençler arasında da sıkça kullanılan bir sosyal medya uygulaması olarak geçiyor. Blogunuzu, web sitenizi tanınmak istediğiniz zaman biyografinizi bilgilerini kullanarak düzenleyebilirsiniz. Instagram içerisinde paylaşacağınız etkileyici fotoğraflar da sitenizin trafiğinin artmasına yardımcı olabilmektedir.
Instagram uygulamasında gönderi paylaşacağınız zaman fotoğraflarınızı etkileyici olacak seçenekler arasından seçebilirsiniz. Takipçileriniz içerisinde dikkatleri üzerinize çekerken profilinizde sitenizin linkini bulundurmalısınız. Ancak sosyal medya yönetimi yaparken hesabınızda direkt olarak reklama, satışa odaklı olmamalısınız. Bu tarz gönderileri tercih etmek yerine takipçilerinize ilham verici görselleri kullanmalısınız.
Linkedln
Tüketiciler unvanlarınıza göre seçmek istiyorsanız, tercih edebileceğiniz en başarılı sosyal medya araçlarından birisi Linkedln olarak biliniyor. Linkedln iş dünyasına özgü olan bir sosyal medya platformu olarak tanınıyor. Bu yüzden genel olarak bakıldığı zaman sosyal medya platformlarına oranla çok daha başarılı bir noktadır. İnsanların işverenleri, çalıştıkları işler, iletişim bilgileri gibi verilerle ilgili bilgi vermektedir. Bu aşamada destek alabileceğiniz en iyi adreslerden biri olarak görülmektedir.
Linkedln uygulaması, şu anda Facebook ve Instagram platformları kadar trafik çekiyor olsa da mesleki bir ağ oluşturmanız için en doğru platformlardan biri olarak görülmektedir. Ayrıca Linkedln paylaşımlarınız, doğru konuya değindiğiniz zaman başarı oranınızı yükseltebilirsiniz. Belirli bir meslek grubu kapsayan gönderilerinizde şirketinizin türüne, mesleğinize göre etkileşimler alabilirsiniz.
Sosyal Medya Yönetimi İçin Hangi Platformları Nasıl Kullanılmalısınız?
Sosyal medya yönetimi içerisinde hangi platformları kullanacağınız, ne sıklıkta kullanacağınız konusunda bilinçli karar vermelisiniz. Bu aşamada sosyal medya istatistiklerini dikkate almalı, platformların eğilimlerine göre hareket etmelisiniz.
Sürekli olarak gönderi oluşturduğunuz zaman, gönderilerin değerli olması, hedef kitlenizle güçlü bir ilişki kurması oldukça önemlidir. Böylece kitlenizin ilgi alanına ve ihtiyaçlarına göre ilgi çekecek gönderiler oluşturabilirsiniz.
Bilindiği üzere önemli içerikleri mesai bitiminde paylaştığınız zaman tıklanma oranlarınız biraz daha artabilir. Hedef kitlenizin sosyal medyayı en yoğun ne zaman kullandığını belirlemeli ve paylaşımlarınızı da buna uygun olacak şekilde yapmalısınız.
Dijital platformlarda gönderilerinizi tek tek paylaşmak yerine paylaşımları otomatik olarak yapan yönetim araçlarını tercih edebilirsiniz. Söz konusu araçlara örnek olarak da Buffer, Sprout Social, Hootsuite gibi pek çok uygulama bulabilirsiniz.
Sosyal medya hesaplarınızda takipçilerinize yanıt vermeniz, hedef kitlenizin dikkatini çekmenizin en önemli noktalarından birisidir. Sayfanıza gönderilen sorulara, yorumlara ne kadar süre içerisinde cevap verdiğiniz sosyal medya yönetiminizin önemli parçalarından birisidir. Sosyal medya yönetiminde tutarlı olmanızı sağlayacak noktalar arasında yer almaktadır. Sayfanıza yapılacak olan yorumları da müşterilerinize hizmet sunmak için birer fırsat olarak değerlendirmelisiniz. Mesajlarınızı, yorumlarınızı düzenli olacak şekilde takip etmelisiniz. Ayrıca kullanacağınız yanıtlar herkese açık olacağından yanıt vermeden önce dikkatli olmalı, kibar ve iyi niyetli bir tutum takınmalısınız.
İşletmenizin öne çıkmasını istiyorsanız sosyal medya platformlarında ünlü kişilerle ilişki kurabilirsiniz. Bu sayede zaman içerisinde kitlenizi çok daha geniş hale getirebilirsiniz. Sektörünüzle ilgili takipçi sayısı yüksek olan bireylerden destek almanız, kendi çalışma alanınızda yeni fırsatlarla buluşmanızı sağlayacaktır. Bunun yanı sıra en sevilen sosyal medya fenomenleri ile iletişim kurup, başarınızı arttırabilecek işbirlikleri yapabilirsiniz.
Sosyal Medya Yönetimi Neden Önemlidir?
Dünya genelinde sosyal medya kullanıcılarının sayısı dört milyardan fazla olarak bilinmektedir. Ayrıca sosyal medya uzmanlığının doğmasına neden olan bu yoğunluk dikkate alınmalıdır. Sosyal medya yönetiminin önemi de özellikle müşterileriniz sosyal medyada aktif olduğundan öne çıkmaktadır. Ayrıca genel olarak bakıldığı zaman sosyal medya gönderileri reklam mesajlarına göre çok daha açıktır.
Web sitenizi ziyaret etmeyen, markanızı tanımadığından ötürü tüketiciniz olma ihtimali olmayan kişilere de sosyal medya aracılığıyla ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda müşterilerinizle olan iletişiminizi sürekli ve daha etkili hale getirebilirsiniz. Sosyal medya yönetimi ile markanızın duruşunu güçlendirmeniz de mümkün. Profesyonel bir duruş sahibi olup, markanıza olan güveni de arttırabilirsiniz.
Sosyal medya yönetimi pazarlama maliyeti konusunda da bir hayli avantajlıdır. Kısıtlı bir bütçeye sahip olduğunuz zaman da kullanabileceğiniz en etkili dijital pazarlama taktiklerinden birisi sosyal medya yönetimidir. Sosyal medyayı doğru şekilde kullandığınız zaman satış oranlarınız, marka güvenilirliğiniz ve hedef kitleniz de artacaktır. Bu da işletmenizin daha hızlı ve daha kolay bir şekilde büyümenizi mümkün hale getirecektir.