Bir web siteniz varsa ve arama motoru sonuçlarındaki konumunu iyileştirmek istiyorsanız o zaman odaklanmanız gereken soru belli. İlk olarak “Arama motoru nedir?” diye sormanız gerekiyor. Çünkü arama motorunun perde arkasında belirli süreçler ve çalışma prensipleri bulunuyor. Sizler de bu detayları öğrendiğiniz zaman çok daha başarılı sonuçlar elde edebilirsiniz. Çünkü içeriklerin neden iyi bir sıralama aldığını anlama şansına sahip olabilirsiniz. Bu aşamada isabetli bir dijital pazarlama stratejisi uygulayabilirsiniz.
Bilindiği üzere arama motorları, internet içerisinde yer alan web sitelerini keşfetmenizi sağlamaktadır. Aynı zamanda internet sitelerinin sınıflandırılması ve sıralanması konusunda da önemli bir ole sahiptir. Bilgilerin filtrelenmesi ve aradığınızı kolayca bulabilmeniz için kullanılan bir yazılımdır. Bir web sitesinin, sorulan soruları ne kadar iyi şekilde yanıtladığına karar vermektedir. Buna uygun olarak tasarlanan bir sistem olarak tanımlanmaktadır. Söz konusu sitenin kalitesi, aranan kavramla olan alakası da önemli bir detay olarak yorumlanmaktadır.
Detaylı olarak incelendiği zaman arama motorlarının farklı algoritmalarla karşı karşıya geldiği bilinmektedir. Hatta arama motorlarının her birinin farklı arama motorlarına ağırlık verdiği bilinmektedir. Bundan dolayı da Google sayfası içerisinde ilk çıkan site, farklı bir arama motoru içerisinde ilk sırada yer almayabilmektedir. Kişilerin aradıklarını kolayca bulmalarını sağlayan bu yazılımlar, reklamları, haritaları, görselleri de sıralamaktadır. Hatta günümüzde yerel işletmelerin sıralanması amacıyla da kullanıldığı bilinmektedir.
Arama Motorları Nasıl Çalışır?
Arama motorları, arama çubuğuna yazdığınız kelimeyle eşleşmekte olan siteleri sıralamaktadır. Siteleri en iyisinden başlayacak şekilde sıralamaktadır. Bir kelimeyi aratabileceğiniz gibi kelime öbeklerini aratmanız da mümkündür. Arama motoru web sitelerini listelediği zaman aramanızla ilgili bilgiler karşınıza çıkmaktadır. Arama sonuçlarının sıralanması için de bazı algoritmalardan destek alınmaktadır. Söz konusu algoritmalar, arama sonuçlarının sorgu ile alakalı olmasını, kaliteli hale gelmesini sağlamaktadır. Bu tarz detaylara bağlı yönergeler olduğunu söylemek de mümkündür. Tüm bu standartlarla beraber kullanıcının istenen sonuçlara olabilecek en hızlı şekilde ulaşmasını sağlamaktadır.
Bir arama motoru içeriğin arama ile akalasına, kalitesine, sitenin hızına ve meta bilgilerine bakmaktadır. Buna benzer olarak pek çok algoritmanın öne çıkması da mümkündür. Örnek vermek gerekirse de Google backlink denen geri bağlantılara bir hayli önem vermektedir. Geri bağlantılar ise diğer web sitelerde, web sitelerinize verilen bağlantılar olarak kabul görmektedir. Popüler bir web siteden ne kadar fazla bağlantı alırsanız, üst sıralara ulaşma ihtimaliniz de o kadar fazla olmaktadır. Yani Google, bir web sitesinin, ne kadar web sitesi tarafından tavsiye edildiğini ciddiye almaktadır. Buradaki önemli olan nokta ise alanında otorite sahibi sitelerden geri bağlantı almış olmaktır.
Arama motorları, arama sonuçları için bir liste oluşturmak amacıyla yalnızca arama sorgusunu kullanmamaktadır. Aynı zamanda konuma, kullanıcı diline, kullanıcının arama geçmişine ve sorgunun yapıldığı cihaza bakmaktadır. Bunlara ek olarak son dönemlerde arama motorları, kullanıcılarda doğrudan yanıt sunmaktadır. Bu sayede aranan bilgileri sağlamak, sonuçları sayfa içerisinde tutmak gibi eğilimler göstermektedir. Arama motorlarının çalışma prensipleri sayesinde tarama, dizine ekleme ve sıralama gibi süreçlerin ortaya çıkması da mümkündür. Bu süreçler arama motorunun web site içerisindeki mevcut bilgileri anlamasını ve kullanıcılara mantıksal olarak sunulmasını sağlamaktadır.
Arama Motoru Optimizasyonu Nedir?
Arama motoru optimizasyonu yani SEO, sitenizle ilgili olan aramalarda görünürlüğünüzün artması için yapılan çalışmalar bütünüdür. SEO, kendi alanında otoriter durumda olan sayfaların ortaya çıkması, kullanıcıların daha verimli bir arama deneyiminden faydalanması için hazırlanmaktadır. Sitenizin ve site içeriğinizin optimize edilmesini sağlamaktadır. Sayfalarınızın arama sonuçları içerisinde çok daha üst sıralara çıkmanıza yardımcı olduğu bilinmektedir.
Ücretli reklamların yerine, daha fazla organik arama sıralamasına sahip olmak isteyenler, arama motorlarına ödeme yapamaz. Yani böyle bir durum mümkün değildir. Organik trafik artışı için SEO ayarlarınızı en iyi şekilde yapmalısınız. Böylece sayfalarınızın arama sonuçlarında çok daha iyi sıralamalara ulaşmasını sağlarsınız. Potansiyel ziyaretçilerinizi kendi sitenize çekme ihtimalinizi de arttırmış olursunuz. SEO çalışmalarının nasıl yapıldığı, arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamadan da başarılı bir sonuç almanız zordur. Bundan ötürü bu konularda bilgi sahibi olarak şekillendirme yoluna girmeniz önerilmektedir.