SEO araçları doğru karar vermek için kullanılmakta olan verilerin kazandırdığı etkili yardımcılar olarak tanımlanmaktadır. Ancak SEO araçlarının seçimi sırasında söz konusu araçların kullanım alanları, avantajları konusunda bilgi sahibi olmak gerekmektedir. SEO araçlarının hatalarının tespit edilmesinde önemli bir etkisi mevcuttur. Ancak SEO araçlarından herhangi biri sizlere sorunları çözmemektedir. Söz konusu hataların belirlenmesini sağlayıp, düzenleme kısmını size bırakmaktadır.
Şimdilerde hemen her özelliği bir arada bulunduran birçok SEO aracı mevcuttur. Bunlar arasında en iyi ve en popüler SEO araçlarını ise sizler için derledik. Yazımızı okumaya devam ederek listelediğimiz araçlara göz atabilirsiniz.
· Google Analytics
SEO araçları arasında yer alan Google Analytics, sitenizi ziyaret eden kişiler hakkında daha detaylı olacak şekilde bilgi sahibi olmanızı sağlamaktadır. Başarılı bir web analiz aracı olması sayesinde sitenizde kaç ziyaretçi geldiğini öğrenebilirsiniz. Aynı zamanda ziyaretçilerin gelmiş oldukları kaynakları, demografik özelliklerinin neler olduğunu öğrenebilirsiniz. Gelişmiş özellikleri sayesinde sitenizdeki ziyaretçi davranışlarını da öğrenmeniz mümkündür. Ücretsiz bir şekilde kullanılabilir.
· Google Search Console
Google Search Console markanıza veyahut işletmenize ait olan sitenin Google arama sonuçlarını izlemenizi sağlamaktadır. Aynı zamanda web siteniz ile ilgili sorunların ortadan kaldırılmasına yardımcı olmaktadır. Ücretsiz bir şekilde kullanılabilecek olan Google Search Console, ücretsiz bir şekilde kullanılmaktadır. Bu araç sayesinde sizler web sitenizin trafiği ve performansı hakkında bilgi alabilirsiniz. Sitenizin performansının ölçülmesi, sitenizin gösterim ve tıklanmaları konusunda detayların öğrenilmesi gibi fırsatları bulunmaktadır. Google Arama sayesinde sitenizin sayfalarının nasıl göründüğünü de inceleyebilirsiniz. Ek olarak Google Search Console kullanıcıları sitelerinin içerisinde herhangi bir sorun olduğunda uyarı alabilmektedir. Söz konusu teknik sorunlarla ilgili uyarılar ise e-posta yoluyla iletilmektedir.
· Google Keyword Planner
Google Keyword Planner, Türkçe karşılığıyla Anahtar Kelime Planlayıcı Google ADS içerisinde yer alan ücretsiz anahtar kelime araştırma aracı olarak geçmektedir. Bu aracın avantajları gibi bazı dezavantajları da bulunmaktadır. Bunlardan söz etmek gerekirse de büyük bir harcama söz konusu değilse anahtar kelime hacmini tam olarak göremezsiniz. Sadece aralıkları görmeniz mümkündür. Yeterli harcama yapıldığı takdirde Google Anahtar Kelime Planlayıcı ile anahtar kelime arama hacmini görebilirsiniz. Ancak tüm bunlar sözde kümeleri barındırmaktadır. Kümeler benzer anahtar kelimeler için de size arama hacmini göstermektedir. Bundan ötürü net bir şekilde bilgi almak mümkün değildir.
· Google Trends
Google Trends, anahtar kelime aramalarının bulunmasını sağlayan bir SEO aracı olarak bilinmektedir. Örnek vermek gerekirse bir spor etkinliği gerçekleşiyorsa ve başka bir anahtar kelime ile kıyaslama söz konusuysa bu konuda destek alabilirsiniz. Aramaların ülkeye hatta bölgelere göre filtrelenmesi de mümkündür. Bu şekilde daha detaylı bir sorgulama yapabilirsiniz. Google Trends kullanımı sayesinde 2004 yılından beridir sunulan verilere ulaşabilirsiniz. Google Trends için dezavantajlardan bahsetmek gerekirse daha az aranan anahtar kelimeler hakkında bilgi sunmaz. Bu SEO aracından detaylı bilgili alabilmek için anahtar kelimenin ayda 150 arama almış olması gerekmektedir.
· Bing Webmaster Tools
Google için en popüler arama motoru Bing Webmaster Tools olarak bilinmektedir. Bunun yanında web sitenizin diğer arama motorlarında sırada olduğundan emin olmanız faydalı olacaktır. Bing Webmaster Tools ile anahtar kelime araştırması, SEO raporu oluşturma, geri bağlantıları izleme gibi avantajlar da sunulmaktadır. Böylece çeşitli araçları sayesinde birden fazla konuda destek alabilmeniz mümkün olmaktadır.
· Chrome Developer Tools
Direkt Chrome Developer Tools araçlarını kullanarak sayfaları gerçek zamanlı olacak şekilde düzenlemeniz mümkündür. Aynı zamanda karşınıza çıkan sorunların tespit edilmesi amacıyla kullanabilirsiniz.
· Google Chrome Lighthouse
Google açık kaynaklı site hızı için kullanılan yardımcı bir program olarak bilinmektedir. Birden fazla artısının olmasının yanında Google Chrome Lighthouse, erişilebilirlik, web uygulamaları, performans ve SEO konularında denetim fırsatı sunmaktadır.
· Google PageSpeed
Google PageSpeed, sayfalarınızın hem masaüstü hem de mobil cihazlar üzerinden nasıl yüklendiğini anlamanızı sağlamaktadır. Aynı zamanda sayfaların kullanılabilirliği, oluşturulması gibi konularda da olası sorunları tespit etmektedir. Sayfaların yüklenme hızının artması konusunda da pek çok seçeneğe yer verilmektedir. Sizler Google PageSpeed üzerinden bir seferde olacak şekilde sadece bir URL için analiz gerçekleştirebilirsiniz.
· Keywordtool.io
Keywordtool.io, anahtar kelimelerin ve içerik fikirlerinin bulunması konusunda başarılı bir araçtır. Aynı zamanda ücretsiz bir şekilde kullanılmaktadır. İçerik stratejileriniz içerisinde kullanabileceğiniz anahtar kelimelerin tam bir listesini almanızı kolaylaştırmaktadır.
· Ahrefs
Ahrefs, yayın bir şekilde kullanılmakta olan ve en çok bilinen SEO araçları arasında yer almaktadır. Kullanılması sayesinde anahtar kelime, geri bağlantı gibi konularda yüksek kalitede veriler elde etmeyi sağlamaktadır. Arama trafiğinin artması, içeriklerin SEO dostu olacak şekilde hazırlanması konusunda destekleyicidir. İçerisinde bu noktada fayda sağlayan on altı eşsiz özelliği bulunmaktadır. Ahrefs ile sunulan bu özellikler sitenizin verilerinin karşılaştırılması, rakiplerin başarılı sayfalarının görüntülenmesi mümkündür. Aynı zamanda dâhili bağlantı konusunda öneri alabilirsiniz. Böylece arama hacmini yükseltebilir, anahtar kelime ile ilgili içerik fikirleri bulabilirsiniz. Ahrefs kullanıcılarına özel dört plan bulunmaktadır.
· Semrush
Dünya genelinde yaygın bir şekilde kullanılan SEO araçlarından bir diğeri Semrush olarak bilinmektedir. Ancak son dönemlerde çevrimiçi pazarlamanın diğer alanlarında da kullanılmaktadır. Bundan ötürü de yalnızca SEO konusunda değil, sosyal medya yönetimi gibi farklı konularda da özellikleri bulunmaktadır. Samsung, General Electric ve Amazon gibi dünyaca ünlü markaların da Semrush güvenilirliğinden faydalandığı görülmektedir. Kullanıcıları için birçok araç barındıran Semrush, işletmelerin hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmaktadır. SEO kategorisi içerisinde sayfa içi SEO, anahtar kelime araştırması gibi pek çok seçenek için araç sunmaktadır.