Günümüz standartları içerisinde birden fazla dış etmenle temas etmek kaçınılmaz. Tanıtımlar, reklam çalışmaları ve buna benzer birçok örnek karşımıza çıkıyor. Hatta günlük hayatta hiç farkında bile olmadığımız birçok reklamla karşılaşıyoruz. Çünkü reklamlar, hayatımızın belirli noktalarına gizlenmiş olarak da servis edilmeye devam ediyor. Hayat içerisinde bu kadar büyük bir yoğunluğun olması da bu dış etmenlerin görmezden gelinmesine yol açıyor. Yani insanlar artık, söz konusu karmaşıklıklardan etkilenmemeye başlıyor. Bundan dolayı da internet çalışmalarında, insanlar üzerinde bir etki bırakabilmek oldukça zor. Hedef kişilerin ilgisini çekmek, sandığınızdan çok daha zor bir halde. Sizler, bir sebepten web sitesine girdiğiniz zaman hızlı bir şekilde çıkış yapmış olabilirsiniz. Bu gün içerisinde hemen herkesin başına gelen bir durum. Çünkü insanlar, tüm bu karmaşa içerisinde kendileri için en doğru seçimi yapmaya çalışıyorlar. Uzun bir süre boyunca doğru web sitesini arayıp bulamamak da olumsuz bir etki oluşturuyor. Bu yüzden de günümüzde “Landing Page” kavramı ortaya çıkmış durumda.
Landing Page yani açılış sayfası, ziyaretçileri ikna etmek amacıyla kullanılıyor. Sade ve anlaşılır bir sayfa olarak biliniyor. Ziyaretçilerin dikkatini dağıtmayan, karmaşık olmayan, net bir sayda olarak görünüyor. Bu sayede ziyaretçilerinizi harekete geçirmek istediğiniz zaman kısa ve net bir teklif sunmuş oluyorsunuz. Genel olarak bakıldığı zaman bu tarz sayfalara erişmek için sosyal medya, e-posta ve birden fazla reklam seçeneği kullanılıyor. Böylece ziyaretçilerin ilgisi çekilerek, onu kendi sayfanıza çekmiş oluyorsunuz. Kişiyi Landing Page kullanımı ile ikna ediyorsunuz.
Bağlantınıza tıklayan ziyaretçi direkt olarak hedefine yönelik bir sayfa ile karşılaşıyor. O zaman da sizler, hedef kitlenizi potansiyel kitle haline getirmiş oluyorsunuz. Ancak açılış sayfası ile sunduğunuz teklifin aynı olması da oldukça önemli. Diğer türlü büyük oranda kitle kaybı yaşamanız kaçınılmaz olacaktır.
Landing Page Neden Kullanılmalıdır?
Landing Page kullanımının birden fazla amacı bulunmaktadır. En önemlisi ise ziyaretçiyi kısa süre içerisinde amacına götürmesidir. Bu da ziyaretçilerin harekete geçmesinde önemli bir fırsat olarak değerlendirilmektedir. Ziyaretçi kişinin sayfaya girip bilgi sahibi olmasını ve fırsatları incelemesini de sağlamaktadır. Landing Page kullanımının amaçlarından detaylı olarak bahsetmek de mümkündür.
- Ziyaretçilerin, kısa ve net formlarla harekete geçirmenizi sağlar. Sizler, müşterileri o anda harekete geçiremiyor olsanız dahi önemli veriler elde etmiş olursunuz. Söz konusu verileri kullanarak farklı kampanyalardan yararlanmanız da mümkündür. Unutulmaması gerekir ki sizi hiç tanımayan müşterinin yerine ürünlerinizle ve sunduğunuz fırsatlarla ilgilenen müşteri daha iyidir. Çünkü bu müşterileri çok daha kolay bir şekilde etkileyebilirsiniz.
- Bir e-ticaret siteniz varsa o zaman ürünleriniz için hazırladığınız Landing Page ile ürün tanıtımını arttırabilirsiniz. Tanıtım oranlarının artması, satışların da artması anlamına gelmektedir. Çünkü ziyaretçileriniz var olan tüm ürünler arasında kafa karışıklığı yaşamaz. Direkt olarak ilgisini çeken ve kampanyada olan ürünle ilgilenir. Bu da satış ihtimalinin daha yüksek olması demektir.
- Reklamlardan yararlanarak ziyaretçi çektiğiniz zaman müşteri karmaşık bir görünümle karşılaşmaz. Bu da yeni müşteri kazanma oranlarınızı direkt olarak arttırır. Kişilerin reklam üzerinde gördüğü ürüne ulaşması daha kolaydır. Bu da ziyaretçilerin hızlı şekilde aksiyon alabilmelerini sağlamaktadır.
- Landing Page üzerinden yapmış olduğunuz tekliflere dönüş oranları da artar. Hızlı dönüşüm oranlarının yükselmesi de Landing Page kullanımını öne çıkarmaktadır.
- Abone sayınız Landing Page kullanımı ile büyüme göstermektedir. Aynı zamanda kampanyalarınız için potansiyel bir kitle kazanabilirsiniz. Ayrıca aboneler günümüzde oldukça kıymetli olduğundan bu konuda olumsuzluklarla karşılaşmak zorunda kalmazsınız.
Landing Page Nasıl Hazırlanır?
Bilindiği üzere Landing Page farklı noktalarda dönüşüm oranlarının artmasını sağlamaktadır. Ayrıca hemen her web sayfası içerisinde olduğu gibi Landing Page içerisinde de ziyaretçiye doğru aktarımı yapmak önemlidir. Landing Page sayfası hazırlığı yaparken bazı detaylara dikkat etmek gerekmektedir. Bu noktada dikkat edilmesi gerekenler ise şu şekilde örneklendirilmektedir.
· Sadelikten Yana Olun
Dikkat edilmesi gereken ilk kurallardan birisi elbette ki sadeliktir. Sade ve net bir tasarım kullandığınız zaman en doğru adımı atmış olursunuz. Bu sayede kaliteli görsellerle öne çıkabilirsiniz. İçeriklerin kalabalığı, karmaşıklığı ile kafa karıştırmamış olursunuz. Formlarınız okunması kolay ve göz yormayan fontlarda olurlar. Ayrıca sayfanız normalden daha uzun bir yapıya sahipse o zaman kolay algılanması için uygun adımlar atın. Mesela bölerek okunabilirliğini arttırabilirsiniz.
· Mobil Uyumluluğu Ciddiye Alın
Bir Landing Page sayfası hazırlayacağınız zaman sayfanızın mobil uyumlu olduğundan emin olmalısınız. Çünkü artık kullanıcıların büyük bir çoğunluğu web sitelerini mobil olarak geziniyor. Bu da sayfanızın mobil uyumlu hale getirilmesini zorunlu hale getiriyor. Bunun yanında siteniz mobil uyumlu değilse, başarısız olma ihtimaliniz oldukça yüksek. Sayfanızın hem web sitenizden hem de bilgisayarınızdan kusursuz görünmesi gerekmektedir.
· Başlıkların Öneminin Farkında Olun
Sayfanız için kullandığınız başlıkların ziyaretçilerin ilgisini çekmesi gerekmektedir. Başlığınızın seçimini yaparken ziyaretçileri harekete geçirici seçimler yapmalısınız. Unutmamalısınız ki başlık seçiminizin ziyaretçinizin sayfayla ilgilenip ilgilenmeyeceğini dahi etkilemektedir. Bu noktada önemli bir detay olarak kabul edilmektedir.
· İlgi Çekici Bir Buton Belirleyin
Buton kullanımında net ve tek bir buton seçmeniz önerilmektedir. Bu butonun da direkt olarak hedefe yönelik olması gerekmektedir. Kullanacağınız buton metni seçiminde de ilgi çekici ve harekete geçirici bir içerik tercih etmelisiniz. Aynı zamanda buton içerisinde sıcak renkleri tercih etmek sizin faydanıza olacaktır. Böylece ziyaretçileriniz tarafından daha çok fark edilecektir.
· Referanslarınız Güçlü Olsun
Sayfanız içerisinde referanslara, eski müşterilerinizin yorumlarına yer vermeniz mümkündür. Bu sayede önemli bir avantaj elde etmiş de sayılırsınız. Çünkü ziyaretçilerin büyük bir çoğunluğu uzun içeriklerdense yorumları ve buna benzer detayları gözden geçiriyor. Açılış ekranı üzerinde alt kısımlarda bu tarz yorumlara da yer verildiği biliniyor. Diğer yandan sayfanızda bulunan olumlu kullanıcı yorumları, potansiyel müşteriler kazanmanız açısından büyük bir önem arz ediyor. Bunlara ek olarak kullanım istatistiklerinden ve ödüllerinizden de bahsedebilirsiniz.
· Formlarınız Kısa Olmalı
Landing Page sayfanız için form kullanıyorsanız, çok uzun olmamasına dikkat etmelisiniz. Yani ziyaretçilerinizden bilgi almak isterken onları kolay formlarla bir araya getirmelisiniz. Diğer türlü ziyaretçi, uzun bir formu doldurmakla uğraşmak istemeyebilmektedir. Bundan ötürü onları sıkmayan, kolay bir şekilde doldurulması mümkün olan formları seçmelisiniz. Formunuzun yapısı kadar tasarımına da dikkat etmelisiniz. Tasarımının ziyaretçilerinin dikkatini çekecek şekilde hazırlanması kadar mobil uyumlu olmasını da önemsemelisiniz.
· İçeriğiniz Dikkat Çekici Olsun
Sayfa içerisinde yer almakta olan yazınızı ziyaretçilerinize sunmak istediğiniz zaman dikkat etmeniz gereken bazı detaylar vardır. Bunlardan ilk de elbette ki dürüstlüktür. Ziyaretçilerinizi hazırladığınız içeriklerle kandırma niyetinde olursanız o zaman baştan kaybetmiş olursunuz. Sunduğunuz hizmetin içeriklerle doğru orantılı olması önemlidir. Aynı zamanda sayfanızda bulunan reklamlarla uyumlu içerikler hazırladığınızdan da emin olmalısınız. Çünkü ziyaretçiniz sayfanıza geldiği zaman içerikle birbirinden bağımsız bir sayfa görürse o zaman hızlıca çıkış yapacaktır. Bu ne yazık ki kaçınılmaz bir son olarak görülmektedir. İçeriğinizin yanı sıra tasarım renginize, arka plan rengine de dikkat etmelisiniz. Böylece özenle hazırladığınız içeriği daha çok öne çıkarma şansı elde edersiniz.