Görseller, sadece okuyucunun dikkatini çekmek amacıyla eklenmez. Ek olarak SEO amaçlarına uygun olacak şekilde de kullanılmaktadır. Bu bağlamda incelendiği zaman blog yazılarının önemli birer parçası olarak görülür. Yazıların arama motorlarında üst sıralara gelmesinde etkisinin olduğu bilinmektedir. Bundan ötürü de pek çok kişi görsel SEO nedir şeklinde araştırmalar yapmaktadır. Görsel SEO optimizasyonu, doğru etiketlenmiş meta verileri ile yüksek kaliteye sahip görseller oluşturulan bir süreç olarak tanımlanmaktadır. Bu görseller sayesinde kullanıcıların etkileşimlerinin arttırılmış olması amaçlanmaktadır. Mükemmel bir boyut, format ve çözünürlük kullanılarak hizmet verilmektedir. Daha açık bir şekilde açıklamak gerekirse de görsel SEO optimizasyonu, sahne arkasında kalan adımların ayrıntılı bir şekilde uygulanması amacını taşımaktadır. Markanızla ilgili olan detayların nasıl rahat bir şekilde arttırılabileceği detayını kapsamaktadır.
Görsel Arama Ne Demek?
Görsel arama, bilgilerin, ürünlerin bulunması amacıyla metin yerine fotoğrafların kullanılmasıdır. Kullanıcı kişiler anahtar kelimelerin aksine görsel niteliklere sahip olan Google Lens ve benzeri teknolojilerden destek almaktadır. Arama yapacak olan kişi bir kelime arattığı zaman, anahtar kelimeye karşılık olarak bu görseller görünmektedir. Genel olarak kullanıcılar görseller üzerinden arama yapmayı sevmektedir. Çünkü insanların aradıkları görselleri kolay bir biçimde bulmalarını sağlayan bir yöntemdir. Kullanıcıların günde milyonlarca görsel araması yaptığı da bilinen bir durumdur. Google üzerindeki tüm arama sorgularının yaklaşık yüzde on dokuz oranı ise görseller için yapılmaktadır.
Görsel SEO Nasıl Yapılır?
Görsel SEO yapımı sırasında dikkat edilmesi gereken bazı detaylar bulunmaktadır. Bunlardan söz etmek gerekirse de;
· Görseller her daim kullanılmalıdır
Eski dönemlerde arama sıralamalarında yer almak isteyenler, içeriklere birçok anahtar kelime ekliyordu. Aynı zamanda düşük kaliteli olan sitelere bağlantı veriliyordu. Ancak arama motoru algoritmaları değişiyor. Hızlı bir gelişim süreci ve çevrimiçi olacak şekilde yapılan arama sonuçları SEO analiz araçları sayesinde değişmiş durumda. SEO uzun bir yol kat etti de denebilir. Bundan ötürü bir içerik için hedef kitleye ulaşmak amacıyla önemli adımlar atılması gerekmektedir. İşletmelerin her biri içerik ürettiğinden ötürü görünürlük kazanmak ise oldukça zorlaşmaktadır. Bu durumun önüne geçmek amacıyla görsel içeriklerle, içeriğinizi benzersiz hale getirebilmeniz de mümkündür.
· Görseller İçerikle Uyumlu Olmalıdır
Görsellerin, markaların ve işletmelerin güçlenmesi için kullanılması söz konusudur. Bu noktada ürünlere hayat vermek amacıyla muhakkak web siteleri içerisinde yer alması gerekmektedir. Sitenize özgü, dikkat çekici görseller kullanarak satın alma sürecinde teşvik edici adımlar atabilirsiniz. Görsellerin markanızı desteklemesi konusunda güçlü hamleler yapabilirsiniz. Böylece kullanıcı deneyimlerini de iyileştirmiş olabilirsiniz. Kullanıcıların sayfa içerisinde kalma sürecini arttırarak da marka otoritesini güçlendirebilirsiniz. Böylece içeriğinizin paylaşım oranını da arttırma şansına sahip olabilirsiniz.
· Görsel Dosya Adınız İçerikle Uyumlu Olmalıdır
Görsel dosyasının adının içerikle uyumlu olması, arama motorlarında içeriğin anlaşılmasını sağlayacaktır. İnsanlar arama yaparken içeriğin ne ile alakalı olduğunu kolayca anlayabilmesi gerekmektedir. Bu noktada görselinizi açıklayıcı bir içerikle bir araya getirdiğinizden emin olmalısınız. Örnek üzerinden yorumlamak gerekirse kırmızı bir kadın montu satıyor olabilirsiniz. O zaman görsel dosya adı içerisinde kırmızı kadın montunu geçirmelisiniz. Böylece görsel adında ulaşımı kolaylaştıracak detaylara yer vermiş olursunuz.
· Görselinizin Dosya Boyutunu Küçülmelisiniz
Görsellerin dosya boyutunu düşürmeniz yani görselleri sıkıştırmanız oldukça faydalıdır. Bu sayede görsel kalitesini düşürmek zorunda kalmadan web sayfası yükleme sürelerini azaltmış olursunuz. Bu dengenin sağlanması noktasında yardımcı olacak bazı teknik araçlar da bulunmaktadır. Bunlardan söz edecek olursak çevrimiçi sıkıştırma araçlarını kullanabilirsiniz. TinyPNG gibi görüntüleri kolayca sıkıştırmanızı sağlayacak çevrimiçi hizmetleri tercih edebilirsiniz. Bu araçlar sayesinde resimlerinizi analiz edip istediğiniz kalitede gerekli olmayan pikselleri ortadan kaldırabilirsiniz. Böylece dosya boyutunu azaltmış olursunuz.
Photoshop benzeri yazılımları, görüntüleri kullanmak için yerleşik özellikleri tercih edebilirsiniz. Web siteniz için ise kaliteyi ayarlayıp dosya boyutunun üzerindeki etkiyi de kolayca görebilirsiniz. En az kalite kaybına neden olacak sıkıştırma araçlarından da destek alabilmeniz mümkündür. ImgaeOptim gibi araçlar sayesinde dosya boyutunu küçültebilirsiniz. Böylece görüntü kalitesini de tamamen koruma altına almış olursunuz.
· Kullandığınız Görseller Her Daim Net Olmalıdır
Kaliteli ve net fotoğrafçılık sayede site içi kullanıcılar için faydalı değildir. Aynı zamanda görsel arama sonuçlarında da önemli artılarının olduğu bilinmektedir. Görsellerin net ve ayrıntılı olduğu noktalarda, müşterilerin düşük kaliteli rakip görsellerle kıyaslandığında, bu görsellere tıklanma olasılığının da yükseldiği bilinmektedir. Örneklendirmek gerekirse kullanıcılar görsel arama sonuçları ve Google görsel arama platformlarına göz atarken çekici fotoğraflar öne çıkmaktadır.
· Doğru Görsel Dosya Uzantısı Seçmelisiniz
Doğru görüntü dosyası formatını seçmeniz görüntü kalitesi ve web sitesi performansı açısından bir hayli etkilidir. Yazımız içerisindeki detaylar üzerinden en yaygın dosya formatlarını öğrenebilirsiniz. Aynı zamanda bu formatları ne zaman kullanmanız gerektiğine dair genel bir bakışa da sahip olabilirsiniz.
PNG formatı logo, grafik tasarım gibi şeffaf görüntüler için bir hayli etkilidir. PNG kayıpsız bir şekilde sıkıştırma işleminin desteklenmesini sağlamaktadır. Bunlara ek olarak kaydetme ve sıkıştırma işleminin ardından kalitenin korunmasına yardımcı olmaktadır. Metin içeriği bulunan keskin kenarları olan görüntüler için uygun olduğu bilinmektedir.
JPEG web site içerisinde en yaygın şekilde kullanılan fotoğraf formatı olarak bilinmektedir. Dosya kalitesi ve boyutu arasında dengenin sağlanmasına yardımcı olmaktadır. Kayıplı sıkıştırmanın desteklenmesini sağlamaktadır. Dosya boyutunun küçük ayrıntılardan da önemli olduğu fotoğraflara yer verilmektedir.
WebP, Google tarafınca geliştirilen, kayıplı ve kayıpsız sıkıştırmanın önüne geçen bir format olarak bilinmektedir. Önemli oranda iyi bir sıkıştırma seçeneği sunan WebP, yüksek kalite ile küçük dosya boyutları elde etmeyi mümkün hale getirmektedir.
· Responsive Görseller Kullanmalısınız
Mobil cihazlarda görsel aramalarda, görsellerin optimize edilmiş olması oldukça önemlidir. Görsellerin mobil cihazlar için duyarlı olması, hızlı bir şekilde yüklenebilmesi gerekmektedir. Böylece görüntü dosyasının boyutlarını uyumlu hale getirebilirsiniz. Aynı zamanda WebP ya da modern görüntü formatlarını kullanabilirsiniz. Ek olarak hızlandırılmış olan mobil sayfaların uygulaması da görsel içeriğin yüklenme hızını olumlu yönde etkilemektedir. Böylece mobil kullanıcı deneyimlerinde olumlu adımlar atmaya devam edebilirsiniz. İşletmeler mobil cihazlar üzerinde sorunsuz bir şekilde yol kat etmektedir. İlgi çekici bir deneyim ile akıllı cihazlar üzerinden arama yapan kişilerin dikkatini çekebilirsiniz.
· Görsellerin Metinin SEO Uyumlu Gereklidir
Alternatif metinler, görsel arama performansında önemli bir role sahiptir. Arama motorlarının görselinin bağlanması, anlamının anlaşılması gibi konularda etkisinin olduğu bilinmektedir. İnsanlar görsel aramaları sırasında arama metinlerini kullanmayabiliyor. Ancak buna karşılık olarak hedef anahtar kelimeleri ile arama yapıyorlar. Bundan kaynaklı olarak sizler de görsel alt metne anahtar kelime eklemesi yapabilirsiniz. Anahtar kelimeler sayesinde arama motorlarında kullanıcılara ek görsel ve bilgilerle ulaşabilirsiniz. Görselin içerikle ilişkili olması için altyazı eklemeyi de atlamamalısınız. Görselinizde ne olduğunu açıklayan basit başlıklar kullanabilirsiniz. Altyazılarla okuyucuların görsel sayfasına olan ilgisini de destekleyebilirsiniz. Böylece kullanıcı deneyiminde önemli bir avantaj elde edip, erişilebilirlik için başarılı hale gelebilirsiniz. Ziyaretçi sayısının artması, hedef kitlenizin potansiyel kitleniz hale gelmesi gibi birçok noktada da etkili adımlar atma şansına sahip olabilirsiniz.