Web 2.0 Araçları Nelerdir? Web 2.0 ilk olarak 2004 yılında O’Reilly Media tarafından kullanıldı ve Web 1.0’ın yerini Internet Mono olarak aldı. Web 1.0’da diğer kullanıcılarla tüm veri paylaşımı tek bir sunucudan yapılırken, Web 2.0’da paylaşım tüm kullanıcılar arasında gerçekleşir. Bu durum iletişim araçlarının, veri paylaşımının, sosyal medyanın gelişmesine yol açmış ve eğitime, ekonomiye, bilime ve projelere küresel boyutlar kazandırmakta, üretim ve bilgi paylaşımının hızlanmasına yardımcı olmaktadır.
Geniş anlamda Web 2.0, kullanıcıların içerik geliştirebileceği, birbirleriyle işbirliği yapabileceği ve kullanıcılar arasında bilgi ve fikir alışverişini kolaylaştırabileceği ikinci nesil bir web platformu olarak tanımlanmaktadır. Web 2.0 Araçları Nelerdir? Web 2.0 araçları;
- Google Drive
- Google Dokümanlar
- Google Tabloları
- Google Slaytlar
- Google Keep
- Google Forms
- Mentimeter
- Kahoot
- Thinglink
- Powtoon
- Voki
- Google Drive
Web 2.0 Araçları Nelerdir? Google Drive, dosyaları ortak bir alanda paylaşabileceğimiz bir bulut depolama aracıdır. Maksimum 15 GB kurulum alanı sunmasına rağmen iş ve eğitim sektörlerinde paylaşım kolaylığı sunmaktadır.
Web 2.0 Araçlarından Google Dokümanlar’ı Ne Kullanır?
Web 2.0 Araçları Nelerdir? Google Dokümanlar, iş ve eğitim alanında birlikte çalışabileceğimiz çevrimiçi bir kelime işlemcidir. Belgeye yorum ekleyerek birden fazla kullanıcının bir araya gelmesi ve etkileşimli çalışma yapması mümkündür. Ayrıca sesli yazdırma, satır içi çeviri, yazarın ne zaman düzenlediğini algılama ve İnternet üzerinden medya ekleme gibi kullanışlı özelliklere de sahiptir.
- Google Tablolar
Web 2.0 Araçları Nelerdir? Google Tables, Google tablo çevrimiçi hesaplama işlemcisinin profesyonel ve eğitici işbirliği araçlarından biridir. Microsoft Excel kadar çok özelliği olmamasına rağmen kullanıcıların hücrelerle aynı anda çalışmasını sağlayan ve birlikte çalışma olanağı sağlayan bir Web 2.0 aracıdır.
- Google Slaytlar
Web 2.0 Araçları Nelerdir? Google Slaytlar, iş ve eğitimde kullanılabilecek çevrimiçi bir sunum hazırlama aracıdır. Android telefonunuzdan, tabletinizden veya bilgisayarınızdan sunu oluşturup düzenlemenize ve diğer kullanıcılarla oluşturulan sunularda ortak çalışmanıza olanak tanır. Sunumlara her zaman ve her yerden erişme ve bir tablet veya dizüstü bilgisayar kullanarak sunum yapma kolaylığı sağlar.
- Google Keep
Google Keep, iş ve eğitim için çevrimiçi bir düzenleyicidir. Yapılacaklar listelerini veya kişisel notları not etmenin yanı sıra, genel planlama yetenekleri de sunar. Sesli notlarla kaydedilen sesli notları metne dönüştürme işlevi de vardır. İş ve eğitim alanlarında çalışanların ve öğrencilerin çalışmalarını destekleyecek araçlardan biri de Google Keep aracıdır.
- Mentimeter
Mentimeter, gerçek zamanlı etkileşimli sunumlar oluşturmak için kullanılan bir sunum yazılımıdır. Katılımcılar çeşitli kelime bulutları, anketler ve sunumlar oluşturarak verimli bir çalışma ortamı oluşturabilirler.
Web 2.0 Thinglink, Powtoon Ve Voki Araçları Nelerdir?
Thinglink, görüntüye video, ses, bağlantı, metin gibi etiketler ekleyerek görüntüleri etkileşimli hale getiren bir platformdur. Thinkink ile tarihi bir yerin fotoğrafına tanıtım videosu eklenebilir. Etkileşimli bilgi grafikleri veya bilgilendirici haritalar oluşturabilir.
Web 2.0 Araçlarının Projelerdeki Olumlu ve Olumsuz Özellikleri
Web 2.0 Araçları Nelerdir? Web 1.0’ın tek yönlü iletişim boşluğu, Web 2.0’ın gelişiyle dolduruldu ve iki yönlü iletişim dönemi başladı. Web 2.0, öncelikle kullanıcı tasarımına odaklanır ve daha çok etkileşimli ve işbirlikçi iletişim ve bilgi paylaşımı ile ilgilidir. Bunlar, eTwinning projelerinde bulunması gereken en önemli özelliklerdir.
Web 2.0 araçları, toplumdaki tüm bireylerin düşüncelerini, felsefelerini, beğenip beğenmediklerini ifade edebilmeleri, etik kodlara uygun olarak ilgilendikleri konularda yorum yapabilmeleri ve bilgi paylaşımı yapabilmeleri için özgür bir alan yaratmaktadır.
Web 2.0 tabanlı web siteleri ve bloglar aşağıdaki özelliklere sahiptir.
Bilgi arama: Arama motorları sayesinde aradığımız konu hakkında birçok bilgiye doğru kelime veya kesin bir soru ile ulaşabiliyoruz.
Bağlantılar: Tek yönlü ve çift yönlü bağlantıları paylaşarak, proje faaliyetleriniz hakkında hedef kitlenize daha kolay ulaşabilirsiniz.
Yazarlık ve Yazma: Kendi içeriğinizi oluşturun, yayınlayın, belirli bloglara ve web sitelerine yükleyin. Video sunumları, çevrimiçi haber bültenleri, makaleler bu işlevden bahseder.
Etiketleme: Genel olarak tüm içeriğin tek bir anahtar kelime ile özetlenmesi olarak açıklanabilir. Proje etkinliği sonuçlarınıza etiketler eklerseniz, aramalarda daha kolay bulunabilirler. Web 2.0 araçlarıyla çok şey yapabilirsiniz.
Web 2.0 Araçlarının Avantajları
Web 2.0 Araçları Nelerdir? Sadece web araçlarını kullanarak kaliteli bir öğrenme ortamı oluşturmak mümkün değildir. Web araçları, web 2.0 araçları gibi destek, etkileşim ve iş birliği özelliklerini kullanarak diğer öğretme ve öğrenme yöntemleriyle birlikte kullanıldığında daha etkili sonuçlar elde edilebilir;
Etkileşim, iş birliği ve iletişim sağlar. Bilgi ve içerik oluşturulmasına izin verir Hem kullanımı kolay hem de esnektirler. Öğrencilerin hem bilgisayar klavyesi ile yazarken hem de çalışmaları sırasında teknoloji becerilerini geliştirmelerini sağlar. Öğrencilerin iş birliği içinde çalışmasına olanak tanıyan yeni yöntemler sağlanmaktadır. Okul dışında online çalışma imkânı sunduğu için öğretmen-öğrenci-öğrenci-öğrenci farkını azaltır. Öğrenciler okul saatleri dışında hem arkadaşlarından hem de öğretmenlerinden yardım alabilir, bu da daha iyi bir iş birliğine olanak tanır. Geleneksel kalıp yargıların (öğretmenler, ders kitapları, öğrenciler, duvar) ötesinde öğreniyor. Öğretmen rehberdir ve öğrenci yaratıcıdır ve kendi öğrenme sürecini ve stilini belirler.
Öğretmenler ders içeriğini, standartlarını ve hedeflerini belirler ve öğrencilere kaynaklar sağlar. Bu standartlar ve hedefler doğrultusunda öğrenciler konuyu bireysel veya grup olarak nasıl ve hangi yöntemle işleyeceklerine karar verirler.
E-twinning Projeleri İçin Web 2.0 Araçlarının Faydaları
Web 2.0 Araçları Nelerdir? Web 2.0 araçlarının sınıf travması nedeniyle eTwinning projelerinize faydaları şu şekilde sıralanabilir (Durmuş, 2015). Daha aktif ve katılımcı bir çalışma ortamı sağlar. Grup halinde çalışan öğrencilerin birbirlerine karşı tutum ve davranışlarını olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir. Web 2.0 araçları internetin yeni yüzü olarak ortaya çıkmakta, birçok ülkede hak ettiği ilgiyi görmekte ve desteklenen proje faaliyetleri için yeni öğrenme stratejileri ve teorileri geliştirilmektedir. Projeler daha sezgisel hale gelir ve geniş bir kitle tarafından kolayca erişilebilir hale gelir. Proje ortakları arasında etkin iletişim ve iş birliğini sağlar.
Web 2.0 Araçları
Web 2.0 Araçları Nelerdir? Web’de 2.0 sürümüne geçildiğinden beri çok sayıda araç ortaya çıktı. Özellikle başlangıç olarak tüm sosyal medya hesapları öne çıkarılmıştır.
- 3D araçlar
- Anket aracı
- Barkod aracı
- Dijital çizim araçları
- E-kitap aracı
- Şifreleme aracı
- Matematik araçları
- Çevrimiçi sınav aracı
- Paylaşım siteleri
- Oyun yapım araçları
- Çeviri ve ses araçları
- Sunum ve slayt araçları
- Web Sitesi Araçları
- Yabancı dil araçları
Web 2.0 Araçlarının Olumsuz Yönleri
Web 2.0 araçlarının birçok faydasının yanı sıra öğrenciler için olumsuz yanları da olabilir. Bunları üç kısımda açıklayabiliriz. Web araçlarıyla ortak çalışma, çalışma gruplarındaki tüm öğrencilere veya tüm sınıfa açık olduğundan, öğrenciler çalışmaktan rahatsız ve isteksiz olabilir. Çünkü olası hatalar tüm sınıf tarafından görülecektir. İşin seyri sırasında teknik sorunlar ortaya çıkar veya kullanılan tüm bilgisayarların aynı işlevi görmemesi, iş verimini azaltan veya engelleyen bir durumdur. Bazı gruplar aktif olarak çalışırken, diğerleri makul olmayan bir şekilde beklemek zorunda kalabilir ve bu da öğrenme motivasyonlarını azaltabilir. Web 2.0 araçlarının kullanımı kolaydır ancak öğrenmesi zaman alır. Bu, ders veya proje etkinlikleri sırasında zaman yönetimi sorunları yaratabilir.