Web sitenizi ziyaret eden kişilerin sitenizle etkileşimlerini doğru şekilde yorumlamanızı sağlayan veri kaynağı, hemen çıkma oranı olarak bilinmektedir. Kullanıcıların siteniz içerisinde adımları, geri bildirimi olarak yorumlamak da mümkündür. Hemen çıkma oranı, ziyaretçilerinizin sitenizden memnun olup olmadıklarını anlamanıza da yardımcı olmaktadır. Memnuniyet yüzdelerinin ölçülmesinde önemli bir yere sahiptir.
Bir web sitenin performansının, ziyaretçi davranışlarının öğrenilmesini sağlamaktadır. Hemen çıkma oranı raporları ile beraber hedef kitlenizin beklentilerini daha net bir şekilde anlamanızı sağlamaktadır. Sitenizde aldığınız bildirimlerle beraber gelişebilmenize yardımcı olan bir fırsat olarak görülmektedir. Ayrıca önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak da değerlendirilmektedir. Bir web sitede veyahut e-ticaret sitelerinde hemen çıkma oranı önemli bir yere sahiptir. Çünkü hemen çıkma oranının düşük çıkması, sitenizin başarılı olduğunu göstermektedir. Web sitenizin ziyaretçilerine fayda sağladığı ve kullanıcı memnuniyetinin öne çıktığı gibi artıları da beraberinde getirmektedir.
Hemen Çıkma Oranı Neden Önemlidir?
İngilizce karşılığı “Bounce Rate” olarak bilinen hemen çıkma oranı, sitenize giriş yapan ziyaretçilerin trafiğinin kalitesini göstermektedir. Bu konuda detaylı bilgi sahibi olabileceğiniz, kullanıcıların site içerisindeki davranışlarını gözlemleyebileceğiniz önemli artılar ortaya çıkmaktadır. Sitede kalmak, ayrılmak gibi oranlarla beraber pek çok analiz yapabilmeniz de mümkündür. Özellikle web sitenizin gelişimi içerisinde dikkat etmeniz gereken eylem raporlarından birisi olarak da değerlendirilmektedir.
Hemen çıkma oranı, ziyaretçilerinizin siteniz içerisinde hiçbir etkileşime girmeden yalnızca tek sayfalık oturumla kaldığını gösterir. Herhangi bir işlem yapmaksızın, kısa bir süre içerisinde sitenizden ayrılan ziyaretçileriniz bu oran içerisine alınmaktadır. Yüzdelik bir oranla alınan hemen çıkma oranı içerisindeki ziyaretçiler siteden ayrılmadan önce herhangi bir harekette bulunmazlar. Yani site içerisinde bir şey satın alma, sayfa doldurma, üye olma gibi durumlar söz konusu değildir. Ek olarak sitenizdeki bağlantılardan birini ziyaret etme gibi davranışlar da bulunmamaktadır. Bu tarz durumların var olması da hemen çıkma oranlarının yükselmesinin temel nedenleri arasında yer almaktadır.
Dijital dünyada büyük bir gelişim gözlemlenirken rekabette giderek artmaya devam etmektedir. Her geçen gün daha büyük bir yoğunluk yaşanırken web sitelerin hedef kitlelerine en doğru şekilde ulaşmaları gerekmektedir. Ayrıca arama motorlarında en iyi sıralamalarda yer almak amacıyla düzenli ölçümler yapılmalıdır. Raporlamalar, iyileştirmeler sonucunda bu oranının düşürülmesi de mümkündür. Diğer yandan hemen çıkma oranı üzerinden hedef kitlenizin görüşlerini, beklentilerini daha iyi bir şekilde analiz etme şansına sahip olabilirsiniz. Özellikle müşteri odaklı bir yaklaşıma sahip olmak isteyenler için en doğru adımlardan biri olduğu bilinmektedir.
Hemen Çıkma Oranı Nasıl Hesaplanır?
Web siteniz içerisine, ziyaretçi giriş yaptığı zaman kısa süre içerisinde aradığına ulaşmak ister. Özellikle doğru bir içerik bulmak, aradığı ürüne kolayca ulaşmak temel arzular içerisinde yer almaktadır. Tüm bunlar da sitenizde gezinen ziyaretçi için olumlu izlenimlerin oluşmasına yardımcı olmaktadır. Kullanım kolaylığının oluşması, doğru akış yöntemlerinin etkin şekilde kullanılması hemen çıkma oranlarını olumlu şekilde etkilemektedir. Tüm bu detaylara dikkat ederek ilerlediğiniz zaman arama motorlarında üst sıralarda yer almanız da mümkündür.
Sitenizin ziyaretçilerini sitenizde kalmaya ikna edemeyebilirsiniz. Sitenizde daha fazla vakit geçirilmesi, üye olunması ve hatta ürünlerin satın alınması tamamen sizin elinizde değildir. Bu gibi durumlarda da hızlı geri çıkışlar yaşanmaktadır. Haliyle hemen çıkma oranı kontrol edildiği zaman yüksek sonuçlar alınmaktadır. Fakat bu gibi bir durum içerisinde farklı sayfalarda farklı sonuçların olduğunu görebilirsiniz. Bundan ötürü hemen çıkma oranının sayfa bazında olacak şekilde doğru bir biçimde yorumlanması önemlidir.
SEO uzmanları tarafından gerçekleştirilecek olan çalışmaların iyileştirilmesi de önemli bir yere sahiptir. Bu kısımda bazı farklılıkların olması da mümkündür. Örneklendirmek gerekirse de ziyaretçiniz siteye girdiği anda ürünü ya da bilgiyi bulabilir. Detayları okumuş ve incelemiş olması da mümkündür. Hatta sitenizde satın almayla ilgili işlemleri de hızlı bir şekilde tamamlamış olabilir. Süreç içerisinde her şeyin hızlı bir şekilde yapılması hemen çıkma oranını yükseltebilir. Ancak yine de sonuç olumlu olacaktır. Çünkü ziyaretçiye fayda sağlandığı gözlemlenmektedir. Böyle bir durum içerisinde kullanıcının siteyi ziyaret etmesine yardımcı olacak optimizasyonların geliştirilmesi önemlidir. Sizler de sektörünüze, verdiğiniz hizmete ve bilgiye göre doğru yorumlamalar yapabilirsiniz. Analizleri en doğru şekilde değerlendirmeniz ve buna uygun şekilde hareket etmeniz de arama motorlarında daha iyi bir yere sahip olmanıza yardımcı olacaktır.
Hemen Çıkma Oranı Nasıl Hesaplanır?
Web siteniz içerisinde hemen çıkma oranlarını takip etmek, hesaplamak sandığınızdan çok daha kolay bir şekilde yapılmaktadır. Bu aşamada ilk olarak Google Analytics hesabı açılmalıdır. Bu hesabı açıp üyeliğinizi oluşturmanız ardından da hesabınız üzerinden hemen çıkma oranlarını görüntülemeniz gerekmektedir. Hesabınıza girdiğiniz zaman Kitle sonrasında Genel Bakış Raporları üzerinden sonuçları kontrol edebilirsiniz.
Sitenizin arama motorları içerisinde görünür veyahut ulaşabilir olması konusunda da SEO çalışmaları yapmalısınız. SEO çalışmalarının öncesinde hemen çıkma oranlarına bakmak başarılı olmanızda da etkili olacaktır. Detaylı incelemeler ve doğru yorumlamalarla beraber hedeflerinize çok daha kolay şekilde ulaşma şansına sahip olabilirsiniz.
Sitenize Uygun Hemen Çıkma Oranı Nedir?
Hemen çıkma oranları, sektöre, amaca, hizmete göre birbirinden ayrılmaktadır. Yani bu konuda net bir veriye ulaşmak istediğiniz zaman farklı dinamiklerle karşılaşmanız kaçınılmazdır. Tüm bu siteler içerisinde farklı dinamikler görmek ve amaca uygun hizmet seçenekleri ile bir araya gelmek mümkündür. Bu oranları incelediğiniz zaman net bir şekilde listeleme yapmanız da yanlıştır. Çünkü sitelerin içerisinde bulunan sayfalarda dahi hemen çıkma oranlarının birbirinden ayrılması mümkündür. Hemen çıkma oranları profesyoneller tarafından incelenmelidir. Aynı zamanda hedef kitlenin taleplerini karşılaşabilmek adına en doğru düzenlemelerin yapılması gerekmektedir. Böylece hedef kitlenin potansiyel kitleye dönüşmesi açısından da başarı sahibi olmak mümkündür.
Konuyu daha detaylı olarak incelemek gerekirse de finans, tarım ve ticaret gibi konularla ilgili bilgi veren bir site ile kişisel bir blog sitesi değişkenlik göstermektedir. Bu değişkenlik pek çok konuda olduğu gibi hemen çıkma oranları da birbirinden ayrılmaktadır. Restaurant ve spor malzemeleri satan bir siteden aynı oranları almak da mümkün değildir. Çünkü seçimlerinizi yaparken sitenizin amacına yönelik olarak hareket etmeniz gerekmektedir. Hemen çıkma oranlarını buna bağlı olarak yorumlamanız da sizin başarınızı arttıracak olan detaylar arasındadır.
Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür?
Sitenizin amacına, kitlesine, sunulan hizmetlere göre farklılık gösterdiğini belirttiğimiz hemen çıkma oranı başarının temel taşlarından bitişidir. Yani sizler hangi alanda hizmet veriyorsanız verin, arama motorlarında üst sıralara taşınmanızda önemli bir yer üstlenmektedir.
Arama motorlarında üst sıralarda bulunan ve kullanıcılarına fayda sağlayan bir siteye sahip olmak istediğinizde de farkını ortaya çıkarmaktadır. Bu kısımda sitenizin hemen çıkma oranlarını takip etmeye önem vermelisiniz. Sonuçlara bağlı olarak gerekli iyileştirmeleri yapmalısınız. Çünkü bu hedeflerinizin başarıyla buluşmasında kayda değer bir pazarlama stratejisi olarak değerlendirilmektedir. Yapılan raporlamalar sonrasında sitenizdeki sorunları anlayabilirsiniz. Bu sorunlarla beraber dikkat etmeniz gereken bazı detaylar olduğunu da unutmamalısınız. Ayrıca bunlar içerisinde site hızı, genel tasarım detayları, mobil uyumluluk ve içerik kalitesi de yer almaktadır.