Bir çevrimiçi mağaza aracılığıyla gelir elde etmek, bazı şeyleri bilmeyi gerektirir ve bu fikri gerçeğe dönüştürmek için ne yapılması gerektiğini tam olarak anlamadıysanız genellikle kafalar karışır.
E-ticaret veya elektronik ticaret, internette ürün ve hizmetleri pazarlamak için kullandığınız stratejiler ve araçlar kümesidir. Ayrıca elektronik ticaret kelimesi, temel olarak çevrimiçi gerçekleşen ticareti tanımlayan elektronik ticaretin kısaltmasıdır.
Maliyetler düşüktür, çevrimiçi mağaza yıl boyunca günde 24 saat çalışır ve müşteriler, İnternet erişimi olan herhangi bir mobil cihaz veya bilgisayardan mağazaya erişebilir. Ayrıca büyük yatırımlar yapmaya ya da bilgisayar dehası olmaya gerek yoktur. E-ticareti nasıl başarılı kılacağınızı ve dijital pazarlama stratejileri ile nasıl mükemmelleş ileceğini öğrenmek gerekir. Bu süreçte önemli olan bazı ipuçlarına göz atabilirsiniz.
Marka Adı, Etki Alanı ve Logo Seçimi
Markanız için iyi bir isim seçmek, hedef kitlenizi çekmek için çok önemlidir. Hem adın hem de alan adının (web sayfası adresi) kısa, hatırlanması ve yazılması kolay olması önemlidir. Örneğin, alan adının, Google gibi arama motorlarında iyi bir konum elde etmemize yardımcı olacak bazı anahtar kelimelerinizi içermesi gerekir.
İsim ve etki alanına ek olarak, kartvizitiniz olduğu ve müşterilerinize yetki ile güven taşıdığı için marka logonuza da özellikle dikkat etmelisiniz. Sanal mağazanızın sayfasında logonuza görünürlük kazandırmayı da unutmayın.
Bir içerik yönetim sistemi (CMS) oluşturun. CMS (İçerik Yönetim Sistemi), mağazamızın içeriklerini yayınlamadan düzenlemeye ve görsel görünümü değiştirmeye kadar çeşitli tasarım şablonları üzerinden yönetmemizi sağlayan bir yazılımdır.
İçeriğe ek olarak, ürünleri ve kullanıcıları da yönetebilir ve onları alışveriş sepetleri şeklinde bağlayabiliriz. E-ticaret dünyasına başlamak için iyi bir CMS, çok sayıda yönetimi kolay yapılandırma seçeneği ve ayrıca arama motorlarında iyi doğal konumu nedeniyle Prestashop’tur. Ayrıca hostingi seçer seçmez, seçtiğiniz CMS’ye sahip olup olmadığını kontrol etmelisiniz.
E-Ticaret için Bir Barındırma Seçeneği Satın Alma
İyi bir barındırma şirketi seçmek, mükemmel arama motoru konumlandırmasının anahtarı olan iyi bir bağlantı hızını garanti eder. Sayfa çok yavaşsa ve yüklenmesi X saniyeden uzun sürerse, Google sayfayı cezalandırır ve arama sonuçlarının en altına koyar.
Bir barındırma şirketi ayrıca ürünlerinizi veya hizmetlerinizi tanıtmanız için size yeterli alan sağlar. Ayrıca, e-ticaretinizi oluşturmak için yapmanız gereken hemen hemen tek yatırımdır. Bu yüzden cimri olmayın, işinizi ileriye taşıyabilmeniz için size iyi bir barındırma ve gönül rahatlığı sunan bir şirket arayın.
Sanal mağazada ürünlerinizi kişiselleştirin ve düzenleyin. Kullanıcıların, sunduğunuz ürün veya hizmet listesine erişimi olmalıdır. Müşterilerinize ne kadar çok bilgi verirseniz o kadar iyidir. Ama abartmadan, gereksiz bilgi vermeden bunu yapın.
Ürün veya hizmetinizin fotoğraflarını, kullanım yöntemlerini, detaylarını, avantajlarını ve kolaylıklarını eklemeniz önemlidir. Bir toptancı ile çalıştığınızda, onlara mağaza sayfanıza otomatik olarak yüklenecek bir ürün kataloğu sağlayabilirsiniz.
Ancak, kullanıcıların sitenizde diğer e-ticarette olduğu gibi aynı şeyi görmemeleri için metinleri özelleştirmeniz çok önemlidir. Aynı zamanda arama motoru sıralamasını da etkiler. Bu nedenle ürünlerinizi hedef kitlenize sunarken özgün ve yaratıcı olun.
E-Ticaret Ödeme Araçlarını Tanımlayın
Online işlemler için çeşitli ödeme yöntemleri mevcuttur. İdeal olarak, bir çevrimiçi mağazada farklı bir hedef kitleyle çalıştığınız için müşterilerinize mümkün olduğunca çok seçenek sunmak istersiniz. Böylece vazgeçme oranlarını en aza indirir ve işletmeniz için daha fazla satış garantisi verirsiniz.
Banka havalesi, kredi kartı, bütünleşmiş sistemler, kapıda ödeme, tüm bunlar göz önünde bulundurmanız gereken ödeme yöntemleridir. Çalışanlarınızın ödeme merkezlerinde nakit ödeme yapmasına da izin vermelisiniz. Kurulumu çok kolay olduğu için teknik bilgi gerektirmeyen güvenilir alternatif çözümler de vardır ve uygulaması ile entegrasyonunu çok daha kolay hale getirir
Bir içerik pazarlama stratejisi yürütün. Markanızı hedef kitlenize ulaştırmanıza yardımcı olacak birçok eylem vardır. Sektörünüzle ilgili konularda bir blog oluşturmak, müşterilerinizin sorunlarını tanımlamasına ve çözmesine yardımcı olur.
Bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmak, mağazaya trafik çekmeye yardımcı olduğu için işletmenizi tanıtmanın iyi bir yoludur. Blogu ayrıca teklifleri ve indirimleri tanıtmak için de kullanabilirsiniz. Ayrıca ürünleri ve teklifleri vurgulayan reklam e-postaları da gönderebilirsiniz. Bunun için otomasyon araçlarından ve e-posta pazarlama stratejilerinden yardım alabilirsiniz. İşletmenizin başarılı olması için iyi bir pazarlama kampanyası da şarttır.
Tüketiciler internetin alışveriş yapmak için güvenli bir yer olduğunu anladıkça bu işletmeler giderek daha fazla güçte kazanıyor. Tüm elektronik ticaretin bir çevrimiçi mağaza olduğunu vurgulamak önemlidir, ancak her çevrimiçi mağaza bir elektronik ticaret değildir.
Bir çevrimiçi mağaza, yalnızca tek bir şirketten, ürünler sattığında bir e-Ticaret olarak kabul edilir. E-ticaretin yapısı şu şekilde çalışır: Ürünleri ortaya çıkarır, ödeme ve teslimat yönteminin nasıl olacağını seçersiniz. Pazarlama stratejiniz veya müşteri hizmetleri kanallarınız gibi diğer süreçlerin de dikkate alınması gerekecektir.
E-Ticaret ve Pazar Yeri Arasındaki Fark
Elektronik ticaretin aksine piyasa, farklı şirketler için sanal bir vitrin olarak çalışır. Yani mevcut ürünler aynı mağazaya ait olmayıp sadece aynı platformda sergilenmektedir.
Marketplace ödeme için pazarlık yapar, ancak garanti veya ürün teslimatından sorumlu değildir.
Birçok girişimci için bu model iyi çalışır çünkü bir alan satın almak ve elektronik bir iş yaratmanın parçası olan başka masraflara sahip olmak gerekli değildir. Tek yapmanız gereken ürünleri istediğiniz platforma yüklemek ve tanıtımını yapmaktır.
Piyasada satış yapmanın bir başka avantajı da piyasada sahip olduğunuz yetkiyi alıcıları çekmek için kullanabilmenizdir, bu da insanların sizi bulmasını çok daha kolay hale getirir.
Ayakkabı veya başka giysiler satın almak isteyen biri, arama yaparken Google Alışveriş sitesini mağazanızdan çok daha kolay bulacaktır. Öte yandan, alıcıların ürününüzü nasıl göreceğini belirleme özerkliğine sahip değilsiniz.
Bu nedenle, jenerik ürünler satan kişiler için pazaryeri en iyi seçenek olabilir çünkü rekabetten ve kendi alanlarını yaratma ile ilgili işlerden kaçınırlarken, e-ticaret niş bir ürüne sahip olanlara bazı avantajlar sunar. Ama yine de, hiçbir şey niş bir ürüne sahip olmanızı ve bir pazarda satmanızı engelleyemez. Çevrimiçi iş modeliniz, ne kadar zaman ve para yatırmak istediğinize de bağlı olacaktır.
E-Ticaret Türleri
E-ticaret denilince akla hemen fiziki mal satışı gelmektedir. Elbette, bir e-ticaret, dijital bir ürünü Amazon’un dijital kitaplar satmasına çok benzer şekilde pazarlayabilir.
Bir e-ticaret ile bir platform arasındaki en büyük fark, ilkinin daha sınırlı formatlar satmasıdır. Hotmart gibi bir platformda girişimci e-Kitaplar, video kursları, abonelik hizmetleri ve diğer indirilebilir ürünleri satabilir. Bu, terimin resmi anlamında teslimat veya depolama sürecini sınırlayacak hiçbir şey olmadığı için satın alma işlemini çok daha kolaylaştırır. Dijital ürünün sahibi bu limiti kendi stratejisine göre belirler.
Elektronik ticarete karar verenler, ürünlerini bir pazarda sergilemeyi tercih edenler ve online satış ile çalışmak isteyenler için çeşitli iş modelleri bulunmaktadır.
B2B (işletmeden işletmeye), English Business to Business B2B’deki kısaltma, diğer şirketlere satmak için ürün veya hizmet yaratan şirketler için geçerlidir.
Genel olarak, B2B e-Ticaret, ödemeleri işlemek için daha sağlam bir sistem gerektiren daha yüksek değerli işlemler sunar. Ayrıca fiyat değişiklikleri, ödeme koşullarının görüşülmesi gibi senaryolara karşı daha hazırlıklı olmak gerekir.
Satılacak, taşınacak vb. minimum ürün miktarına ilişkin kurallar vardır. Yani, ticari bir satın alma ile ilgili tüm olağan problemlerle karşı hazırlıklı olmak gerekir.
B2C (işletmeden tüketiciye), B2C e-ticaret şirketlerinin çoğunluğunu temsil eden son tüketiciye satış yapan şirketlerin benimsediği modeldir. Adidas veya Vans e-ticareti, B2C e-ticaretinin iyi örnekleridir.
C2B (Tüketiciden İşletmeye), tüketicinin şirketlere hizmet ettiği geleneksel iş modelinin tam tersidir. Bunun iyi örnekleri Agrupate web sitesi ve BlaBlaCar’dır.