eTürkçe karşılığı e-posta pazarlama olan e-mail marketing, satışları arttırmak, müşteri sadakatini yükseltmek için kullanılmaktadır. İşletmelerin ürün ve hizmetlerin tanıtılması, önemli bilgilerin iletilmesi için e-posta yolu tercih edilmektedir. Siparişlerin onaylanması ve müşterilerin sordukları soruların direkt olarak yanıtlanması için kullanılan e-postalar ise bu tanımlamanın dışında kalmaktadır.
E-posta pazarlama çalışmalarının sunduğu bazı avantajlar da mevcuttur. Bunlardan birisi fiyat iken diğeri de kolaylık olarak yorumlanmaktadır. Günümüzde kullanılmakta olan farklı pazarlama seçeneklerine kıyasla daha basit, etkili ve ucuz olarak tanımlanmaktadır. E-posta pazarlamaları, işletmelerin gönderi listelerinde yer almakta olan hangi müşterinin e-postayı açtığını, hangisinin satış sağladığını anlamayı sağlamaktadır. Bunlara ek olarak e-posta ile yapılan pazarlama çalışmaları müşterileriniz ve potansiyel müşteriler için uzun ilişkiler kurulmasını mümkün hale getirmektedir. Haber bültenlerinde, satış promosyonları ve müşteriler için de özel fırsatlara yer verilmektedir. Potansiyel müşterilerin gerçek alıcılar olması için de gönderim sağlanmaktadır. Söz konusu mail, ürünleri sepetinde bırakan kişilerin alışverişini tamamlaması amacıyla da iletilebilmektedir.
Tüm bunlara ek olarak müşteri tercihlerine, satın alma davranışlarına göre ürün önerileri de yapılabilmektedir. Pazarlama çalışmalarında kullanılan e-posta seçenekleri, şirketiniz adına genel bir mesajın paylaşılması amacıyla da tercih edilmektedir. Yani bir doğal afet, ekonomik kriz ve skandal sonucunda genel bir bilgilendirme mesajı göndermek için kullanılması mümkündür.
E-Posta Pazarlamanın Önemi Nedir?
Günümüzde büyük bir pazarlama kitlesinin tercihi olarak görülen e-mail marketing, en iyi pazarlama kanalı şeklinde de yorumlanmaktadır. Hemen her ölçekte olan işletmelerin pazarlama stratejilerine kolayca uyum sağlamaktadır. İşletmelerin ise ciddiye alması gereken seçeneklerden birisidir. E-posta pazarlamanın önemini örneklendirmek de mümkündür.
- Potansiyel müşterilerin alıcıya dönüşmesi noktasında sosyal medya çalışmalarından daha başarılıdır. Sosyal medya gönderileriyle karşılaştırıldığı zaman görülme olasılığı çok daha yüksektir. Sosyal medya bünyesinde bir gönderi yayınlandığınız zaman verdiğiniz mesajı herkes görmez. Bunun haricinde ise e-posta pazarlama çalışmaları ise öne çıkar. Algoritmadan etkilenmez ve sosyal medya gönderilerine kıyasla çok daha uzun ömürlüdür.
- Yüksek oranda hedeflenmiş olan içeriklerin yayınlanması için kullanılır. Aynı zamanda bu süreç içerisinde kişiselleştirilmiş olan teknolojilerden de faydalanabilirsiniz.
- E-posta pazarlama çalışmaları alıcılara büyük ölçeklerle dağıtılmaktadır. Pazar taleplerine cevap vermek, tüketici duyarlılığını yanıtlamak için de kullanılır. Bu noktada talep edilen hız ve kolaylığı da sunmaya devam etmektedir.
- Yapılan çalışmalar tüketici beklentilerini karşılamak, katılımcı sayısını arttırmak için kullanılmaktadır. İşletmelerin marka deneyiminin artması, pazarlama kanallarının birbirine bağlanması gibi artıları da mevcuttur.
- İşletmelerde e-postaların teslim edildiğini, devre dışı bırakıldığını takip edebilirsiniz. Aynı zamanda müşterileri web sitenize yönlendiren mailleri de inceleyebilirsiniz.
- Hedef kitlenizin trafiğini kendi web sitenize çekmeniz, satış oranlarınızı arttırmanız gibi etkileri bulunmaktadır. Ölçeklendirilebilir olması, metriklerin ayrı şekilde izlenebilmesi birer avantaj olarak bilinir.
- İşletmelerin ürün ve hizmet kategorilerinde satın alma döngüsünün her noktasında rolü bulunmaktadır. Bilgi ve araştırma aşamalarına göre dönüştürme sürecinde etkilidir. Aynı zamanda müşterilerin kalıcılığını sağlamak için de kullanımı söz konusudur.
- Samimi bilgilendirmelerin yanında daha resmi mesajların iletilmesi için de e-posta pazarlaması kullanılmaktadır. Çünkü bu mailler, gerekli olan formaliteyi içerisinde barındırmaktadır.
E-Posta Pazarlama Nasıl Yapılır?
Öncelikle -posta pazarlama, web sitenizin ziyaret edilmesi için kullanılan en etkili yöntemlerden birisidir. Çalışmaların hatasız bir şekilde yapılması, gelirinizin büyük oranda artmasını sağlar. E-posta pazarlama çalışmalarınız için ise öncelikli olarak e-mail listenizi, sitenizden de büyütebilirsiniz. Bunun için ise sitenize e-posta bülteni kayıt seçeneği eklemeniz gerekmektedir. Ek olarak müşterilerinizi sosyal medya profillerinizi kullanarak da arttırabilirsiniz.
Pazarlama alanında kullanılmakta olan e-posta seçenekleri genel olarak satışın gerçekleşmesi için kullanılmaktadır. Sitelerin belirli sayfalar içerisinde trafik getirmesi amacıyla da kullanımı mümkündür. İçerisinde harekete geçiren mesajlar barındırmaktadır. Etkili bir e-mail marketing çalışmasının sonucunda abonelerinizin işletmenizin hayranı olmasını sağlayabilirsiniz. Bunun de kullanabileceğiniz bazı stratejiler mevcuttur. Bu stratejileri şu şekilde örneklendirebiliriz;
- E-mail listenizi koruyabilirsiniz. E-postalarınızı abonelikten çıkma seçeneği bulunacak şekilde iletebilirsiniz. Bu sayede listenizde bulunan kişilere saygınızı göstermiş olursunuz.
- Sosyal medyadan faydalanabilirsiniz. E-posta pazarlama çalışmalarının sosyal medya ile beraber yürütülmesi, daha fazla müşteri kazanmanızı sağlamaktadır. Örnek olarak ise müşterilerinizin olumlu yorumlarını, maillerinizde kullanabilirsiniz.
- Maillerinizi daha değerli hale getirebilirsiniz. Sizler maillerinizi sürekli satın alma hedefli olacak şekilde hazırlamaktan kaçınmalısınız. Önceliğiniz müşterilerinize değer kadar mailler hazırlamak olmalıdır.
- Özgünlüğe önem verebilirsiniz. Pazarlama çalışmalarında insanlar fazla gösterişten, kampanyalardan kaçınıyor. Bundan ötürü mailleriniz içerisine daha samimi içerikler ekleyebilirsiniz. Maillerinizde bir kişiliğin olması, şirketinizle ilgili bilgiler barındırması da sizin faydanıza olacaktır. Bu sayede abonelerinizle aranızda olan bağı da güçlendirebilirsiniz. İletişiminiz beklendiğinizden çok daha güçlü olabilir.
- Mobil Uyumluluğa dikkat edebilirsiniz. Bu alanda yapılan araştırmalar incelendiği zaman e-postaların büyük oranla mobil cihazlardan açıldığı bilinmektedir. Sizler de hedef kitlenizi kaybetmemek için mobil cihazlarda düzgünce görünen e-postalar hazırlamalısınız.
- İçerikleri kaliteli hale getirebilirsiniz. Sadece tıklanma almak için değil, müşterileriniz için etkileyici ve akılda kalıcı olmayı da önemsemelisiniz. Böylece müşterileriniz için çok daha hoş bir izlenim bırakmış olursunuz. Hazırladığınız e-postaların detaylı şekilde düşünülmüş olması sayesinde daha başarılı mailler de elde edebilirsiniz. Metninizin özenli olmasıyla birlikte daha özenli, çekici içerikler de sunabilirsiniz.
E-Posta Pazarlama Örnekleri Nelerdir?
E-posta seçenekleri zaman içerisinde değerini korumuştur. Günümüzde de aktif olarak kullanılmaya devam edilmektedir. Ancak işletmeler için müşterilerin zaman ayırabilmesi, müşterilerin ilgisini çekmesi için dikkatli olmanız gereken noktalar vardır. Bu gibi noktalarda garanti sunan, modern e-posta seçenekleri için ise bazı örnekleri inceleyebilirsiniz. Bizler de daha fazla bilgi sahibi olmanız adına yazımızda bazı örneklere yer verdik. Dilerseniz yazımızı okumaya devam ederek örnekleri gözden geçirebilirsiniz.
Lego
E-posta kampanyaları için ilham arayışı içerisinde olanlara verilen en iyi örneklerden birisi Lego’ya ait. Lego e-posta kampanyalarında okuyucuların e-postadan ayrılmadan izleyeceği bir video sunuyor. Bununla beraber minimal bir metne ve detaylı görsel içeriklerine yer veriyor. Bu da hemen her müşterinin dikkatini çekecek bir mail örneği olarak sunuluyor. Maili incelediğiniz zaman akılda kalması gereken pek çok şeyi bulabiliyorsunuz. Lego, bu mailinde video eklemesi yaparak da tıklanma oranlarını yüzde üç yüz arttırmış oluyor.
Airbnb
Karşınıza çıkacak olan örneklerden birisi elbette ki Airbnb. Airbnb hemen her haber bülteni içerisinde farklı bir şehir tanıtımı yapıyor. Bu şekilde hazırladığı e-posta kampanyası sayesinde sizleri etkileyici görsellerle buluşturuyor. Minimal tasarımı ve net mesajları sayesinde hedef kitlenin de potansiyel kitle halini almasını sağlıyor.
Starbucks
Starbucks, e-posta kampanyalarında müşterilerinin markayla iletişime geçmesi için iyi nedenler sunmakta. Sevgililer günü temalı olan e-posta kampanyasında da buna rastlamak mümkün. İçerisinde sadeliğe yer verirken hedef kitlesi için ikna edici metinler ve oldukça şık görseller kullanıyor.
Abode
Dikkate alınan örneklerden biri olan Abode aynı e-posta seçeneği içerisinde iki tür müşteri hedefliyor. Bunun için de segmentasyon yönteminden destek alınmaktadır. Tanıtım maillerini, aynı fiyatta iki farklı ürünü tanıtmak için kullanıyor.
Uber
Uber, e-posta kampanyaları kapsamında basit ve yaratıcı olan seçenekleri kullanıyor. Buna örnek olarak da hazırladığı kısa metinler, harekete geçirici mesajlar gösteriliyor. Ek olarak çok fazla zaman harcamak istemeyen kişiler için de istenen seçenekler sunuluyor.