Web sitelerin öneminin günden güne artması, pek çok çalışmanın internet üzerinden yürütülmesi bir rekabet ortamı oluşturdu. İnsanlar da bu yüzden web sitesinin Google içerisinde kaçıncı sırada olduğunu öğrenmek, rakiplerinin sıralamasını bulmak için araştırmalar yapıyor. Tüm bu bilgileri elde etmeniz ise sandığınızdan çok daha kolay. Google arama çubuğuna anahtar kelimeyi yazarak klasik bir arama yapmanız mümkündür. Ancak manüel yapısından ötürü bu yaptığınız işlem çok kullanışlı olmayacaktır. Google arama sonuçları statik olmadığından ötürü bu size sadece bir fikir verecektir. Daha verimli bir sonuç almak için ise sıra bulucu kullanılmaktadır.
Sıra bulucu sitelerin arama motoru sonuç sayfasında sıralanmış olan anahtar kelimelerin konumlarını belirlemektedir. Böylece anahtar kelimelerin organik konumlarını gerçek zamanlı olarak analiz etmenizi sağlamaktadır. Bu anahtar kelimeler ise web sitenizde kullanılan, optimizasyon yapmanız gereken ve rakiplerinizin kullanmakta olduğu anahtar kelimeler olabilmektedir.
Sizler sıralamanızı izlemek, anahtar kelimelerinizin konumlarını bulmak için sıra bulucuları kullanabilirsiniz. Var olan sıralamalarınızı ve geçmiş terimleri temel alarak organik trafik üzerindeki etkileri de inceleyebilirsiniz.
Google Sıralamasını Takip Etmek Neden Önemlidir?
Sizler web sitenizin sıralamasını takip ettiğiniz zaman SEO iş akışını konusunda önemli bir adım atmış olursunuz. Çünkü bu sayede sitenizin internet üzerindeki yeri hakkında bilgi sahibi olmuş olursunuz. Diğer yandan arama motoru optimizasyonu için önemli KPI seçeneklerinden biri olarak yorumlanmaktadır. Sizler anahtar kelimelerin konumunu ve sıralamanızı bildiğiniz zaman var olan Pazar eğilimleri hakkında da bilgi sahibi olabilirsiniz. Hedef kitlenize ulaşmak istediğiniz zaman ne yapmanız gerektiği konusunda daha bilgili olursunuz.
Sitenizle ilgili olan anahtar kelimeleri öğrenmek istediğiniz zaman sitenizin sıralamasının iyileşmesi adına destek almanız mümkündür. Aramayı doğru yapmak istiyorsanız o zaman sitenizin en iyi şekilde optimize edilmesine de yardımcı olabilirsiniz. En trend anahtar kelimeleri bulup çalışmalarınızda kullanabilirsiniz. Bunu nasıl yapacağını soran kişi sayısı da bir hayli fazladır. Sizler sayfalarınız için doğru anahtar kelimeleri bulmak ve kullanmak istediğinizde farklı anahtar kelime stratejilerinden yararlanabilirsiniz. Doğru sıra bulma araçlarından destek alarak da bu adımları atabilirsiniz.
Web Sitemin Kaçıncı Sırada Olduğunu Nasıl Öğrenirim?
Web sitenizin Google içerisinde kaçıncı sırada olduğunu öğrenmek için iki farklı yöntem kullanabilirsiniz. Bunlardan birisi Google Search Console birisi de sıra bulma araçlarıdır. Google Search Console sitenizin organik arama sonuçlarında sıralanan konumların ilerlemesi gibi önemli bilgilere ulaşmanıza yardımcı olmaktadır. Diğer yandan sıra bulma araçları da bu niyetle kullanılmaktadır. Özellikleri sayesinde Google Search Console ile kıyaslandığında öne çıkmaktadır. Söz konusu özellikler ise şu şekilde örneklendirilmektedir.
- Organik trafik,
- Günün güncellenmekte olan veriler,
- Tarihsel veriler,
- Doğru anahtar kelime konumları,
- Arama hacmi,
- Sıralamalardaki değişikliklerin organik trafik üzerindeki etkileri.
En İyi Sıra Bulma Araçları Nelerdir?
Anahtar kelime sıralamasının izlenmesinden en iyi şekilde faydalanmak istediğiniz zaman önceliğiniz her anahtar kelime için ilk sırada olmak olmamalıdır. Bunun dışında anahtar kelime konumlarında ilerleme, organik trafik üzerindeki etkileri izleme gibi detaylara odaklanmak daha doğrudur. Sizler bazen bazı anahtar kelimeler için üst sıralara çıkabilirsiniz. Bazen de ortadaki anahtar kelimelerden ötürü az trafik alabilirsiniz. Bu gibi anahtar kelimelerde yaşanan düşüşler, diğer anahtar kelimelerde yaşanan artışlardan daha önemlidir. Bunun anlaşılması için ise bazı metrikler ile çalışmalısınız. Farklı metrikleri izlemek için ise yapmanız gereken sıra bulma araçlarını kullanmanız olacaktır. En iyi sıra bulma araçları ise şu şekilde örneklendirilmektedir;
· Dyno Mapper
Dyno Mapper, yalnızca anahtar kelime sıralama aracı olarak kullanılmaz. Site haritası görüntüleyicisi olarak da tercih edilmektedir. Google Analyics ile uyumludur. Bunun yanında anahtar kelime bilginize ve rakiplerinizle ilgili kritik bilgilere ulaşmanızı sağlamaktadır. Dyno Mapper kullanımıyla günlük izleme yapabilirsiniz. Cihaza ve konuma göre sıralama da yapabilmeniz mümkündür. Google, Bing ve Yahoo için kullanıma uygundur. Haftalık olarak bildirim, sıralama grafiği gibi sonuçlar almanızı da sağlamaktadır.
· SEO Profiler
SEO Profiler anahtar kelime sıralama araçları incelendiği zaman en iyi performans gösteren seçeneklerdendir. Google Analytics üzerinde çalışmaktadır. Sadece anahtar kelime sıralaması için değil bundan çok daha fazlası için de kullanıma uygundur. Web siteniz için rakipleri takip etmek, üst sıralara ulaşmak gibi fırsatlar da sunmaktadır. SEO Profiler için öne çıkan bazı özellikler de vardır. Bunlar arasında ilerleme takibi yapabilmesi, arama sonucu türlerinin kontrol edilmesi, görünürlük puanına ulaşılması gibi seçenekler yer almaktadır.
· Semrush
Sıra Bulucu olarak tanınan Semrush, birden çok arama motoru optimizasyonu hedefi amacıyla kullanılmaktadır. Anahtar kelimelerinin sıralamasının kontrol edilmesi öne çıkan özellikleri arasında yer almaktadır. Ürünleriniz, hizmetleriniz ile ilgili anahtar kelimelerin arama motoru konumlarını izlemek, rakiplerini bulmak için tercih edilmektedir. Bazı temel özelliklerinden söz etmek gerekirse de hemen her anahtar kelime için konumunuzu izlemenizi sağlamaktadır. Yerel rakiplerinizi daha kolay bir biçimde keşfetmenizi sağlamaktadır. Arama terimlerini basitçe yönetebilmenizi sağlamak amacıyla anahtar kelimeleri gruplandırmaktadır. İstatistiklerin alınması için cihaz seçimi yapmanıza da yardımcı olmaktadır.
· SEO Book
SEO Book tam bir araç olmamasına karşın bir araç gibi çalışmaktadır. Sitenize bir wignet olarak ekleme yapabilirsiniz. Özellikle bu konulara yeni ilgi salanlar için kullanılan en iyi seçenekler arasındadır. Anahtar kelime sıralamalarını bulmak, siteleri diğerleriyle karşılaştırmak gibi konularda fayda sağlamaktadır. SEO Book, anahtar kelime araştırma, rekabet analizi gibi aşamalarda da verimli şekilde kullanılmaktadır.
· WooRank
Sıra bulucu örneklerinden olan WooRank teknik özellikleriyle öne çıkan araçlardan birisidir. Size yalnızca sitenizle ilgili bilgi vermez. Aynı zamanda sitenizin rakiplerini de sizinle karşılaştırmaktadır. Sitenizin sıralamasıyla ilgili kontrol sağlamaktadır. Böylece size daha iyi sonuçlar için öneri de yapmaktadır. Anahtar kelimeler otomatik olarak toplanır. Sitenin iyi sıralanması için de bazı önerileri bulunmaktadır. Anahtar kelime izlemek, anahtar kelimelerin arama hacmine ulaşmak, sıralama değişikliklerini takip etmek amacıyla kullanılmaktadır.
Web Site Sıralaması Nasıl İyileşir?
Siteniz Google için hedeflediğiniz sıralara ulaşamamış olabilir. Bu aşamada öncelikli olarak anahtar kelime stratejisi belirlemelisiniz. Anahtar kelimeleri doğru noktalara koymalısınız. Sonrasında da sitenizde yer alan hataları düzeltmelisiniz. Hemen çıkma oranlarının azalması, içeriklerin daha kaliteli hale gelmesi gibi noktalar da sizin için avantaj olacaktır. Yapmanız gerekenlerden daha detaylı olarak bahsetmek gerekirse de;
- Google Webmaster Tools kullanmıyorsanız hızlıca bir profil oluşturmalısınız. Bu aşamada site haritasına da bağlantı eklemelisiniz. Bu harita sayesinde Google içerisinde yayınlamış olduğunuz sayfalarla ilgili bilgi alabilirsiniz.
- Sosyal medya platformlarının kullanımı büyük bir önem arz ediyor. Sizler de ana sayfa bağlantınızı Facebook, Pinterest, Instagram gibi sosyal medya platformlarına ekleyebilirsiniz.
- Alanınızla ilgili otoriter bir konumda olan sitelere makale yazabilirsiniz. Özellikle konuk yazar olmak sizin faydanıza olacaktır. Site dışı kaliteli içerik oluşturarak sitenizin sıralamasını iyileştirebilirsiniz.
- Sitenize yönlendiren bağlantıların belirlenmesi için çeşitli arama motoru optimizasyonu araçlarını kullanmalısınız. Siteniz için doğal olmayan bağlantıları fark ettiğinizde bu bağlantıları kaldırmaya odaklanmalısınız. SEO şirketi ile çalışıyorsanız o zaman onlarla iletişime de geçebilirsiniz. Böylece var olan bağlantıların kaldırılmasını sağlayabilirsiniz.
- Sitenizde yayınlamış olduğunuz içeriğin kaliteli, güvenilir ve faydalı olduğundan emin olmalısınız. Ek olarak içeriklerinizi yeni bilgiler kullanarak güncellemelisiniz. Böylece sitenizin kalitesini arttırıp, genel olarak daha iyi bir sıralamaya yükselmesini sağlayabilirsiniz.