Yeni dönemde, modern internetin önemli parçalarından biri de RankBrain olarak yorumlanıyor. Ancak sağladığı faydalardan ötürü çok daha iyi bir tanımlama yapılmasını hak ediyor. Google’ın şu anda arama motorları üzerinde liderlik sahibi olmasının önemli nedenlerinden birisi de RankBrain olarak geçiyor. RankBrain, SEO stratejilerinin çok iyi anlanması gerektiği yansıtan bir algoritmadır. Google arama sonuçlarının listelenmesi sırasında da kullanımı söz konusudur.
Şu anda Google içerisindeki arama sonuçlarının sınıflandırılması, sorgulanması gibi konularda önemli bir etkisi vardır. RankBrain ile beraber Google da arama sorgularının varyasyonlarını tanıyabilmektedir. Diğer yandan arama terimleri karmaşık olsa dahi anlaşılmasını sağlar. Bu da aramaların etkili bir biçimde yorumlanmasını mümkün hale getirmektedir. RankBrain kavramının özel kılınmasının nedeni mevcut sorguların iyileştirilmesiyle sınırlı da değildir. Aynı zamanda yeni yapılacak olan arama sonuçlarının da iyileştirilmesini sağlar.
RankBrain, içeriklerin yeni oluşunun, uzunluğunun önemini artırıp azaltmaktadır. Aynı şekilde bağlantıların ve alan adı otoritesinin öneminin artmasında da etkisi vardır. Google üzerinde arama yapanların yeni arama sonuçları üzerinden nasıl etkileşim kurduğuna bakılmaktadır. Kullanımı sırasında algoritmanın kullanımı kullanıcıların beğenileriyle eşleşmektedir. Yeni algoritma sevilirse kalır ancak sevilmezse eski algoritma devam eder.
RankBrain kullanımı ilk kez Google tarafından 2015 yılında doğrulanmıştır. Hatta şimdilerde sıralama faktörleri içerisinde en iyi faktörlerden biri olduğunu söylemek mümkündür. RankBrain kavramının farklı olmasıysa var olan algoritmayı kendi başına değiştiriyor oluşudur.
RankBrain Algoritmasının Temel Özellikleri Nelerdir?
Arama sorgularını, insanların SERP üzerindeki davranışlarını ve tıklanma sonucunda sitede geçirilen zamanı anlamlandıran kavram RankBrain olarak geçer. Toplanan veriler üzerinden hesaplamalar yapılmaktadır. RankBrain öğrenme süreci çevrimdışı olacak şekilde de gerçekleşir. Bu veriler baz alınarak ilgili tahminlerin yapılması mümkündür. Aynı zamanda RankBrain için tasarımını yapan Google mühendislerinden çok daha akıllı olduğundan söz edilmektedir. Çünkü Google mühendisleri bir arama için en iyi sayfayı belirlenmesi istendiğinde mühendislerden daha iyi bir performansa ulaşmıştır.
RankBrain PageRank kavramından farklı olarak içeriğin arama ile alakasına, verilerin doğruluğuna odaklanmaktadır. Oysa PageRank, içeriğin uzunluğu gibi sıralama faktörlerini baz almaktadır. RankBrain kavramının ortaya çıkmasının ardından PageRank ilgisinin de azaldığı bilinmektedir. RankBrain Google üzerinde yapılan tüm sorgulara dahil olmaktadır. Hemen her dildeki sorguları etkilemesi mümkündür. Aynı zamanda yapay zeka durumu üçüncü seviye olarak karşınıza çıkmaktadır. Yeteneği mükemmel olmasının yanı sıra çalışma sistemi de teknoloji ile orantılı olarak ilerleme göstermektedir.
RankBrain Algoritmasının Amacı Nedir?
RankBrain algoritmasının asıl amacı, Google’da cevaplandırılan soruların mantıklı bir şekilde çözümlenmesidir. Bu sayede cevaplandırmalar da daha doğru bir şekilde tamamlanmaktadır. Bilindiği üzere klasik arama motorları genel olarak bilgi amaçlıdır. Ancak daha önce hiç karşılaşılmamış sorguların olduğu zaman mantıklı cevaplandırmalar zordur. Daha mantıklı cevaplar alabilmek de öne çıkan problemler içerisindedir. Bu aşamada mantıklı şekilde anlamlandırmak için de RankBrain kullanılmaktadır.
Rankbrain kullanımıyla beraber daha verimli ve doğru arama sonuçlarına odaklanmak gerekir. Bu sayede kullanıcıların aramalarının başarılı olması sağlanmaktadır. RankBrain kullanımının temel amaçlarından biri de bu süreç içerisinde gerekli olan insan müdahalesini engellemektir. İnsan müdahalesi olmadan algoritmanın kendini güncellemesini sağlamak amaçlanmaktadır. Bu algoritmayla beraber arama motoru sisteminin gelişmesi amaçlananlar arasındadır.
RankBrain Nasıl Çalışır?
Önceki zamanlarda Google arama sorgusunda kelimeleri sayfada var olan kelimelerle eşleştirmekteydi. Ancak şimdiki zamanda Google RankBrain ile ne demek istendiğini anlamaya odaklanıyor. Yani arama sonuçlarınıza tıpkı bir insan gibi karşılık veriyor.
RankBrain aramalarda kullanılan anahtar kelimeler daha önce hiç görülmemiş olsa bile doğru bir eşleştirme yapabiliyor. Sıradan olan anahtar kelimelerle eşleştirme sürecinin de önüne geçiyor. Arama terimlerinizi kavramlarla eşleştiriyor. Bu aşamada sayfaların bulunması da oldukça etkili. Bilinmeyen bir sorguyla karşılaştığı zaman da doğru cevabı bulmaya odaklıdır. Genel olarak da tam olarak beklenilen sonuçların alındığı doğrudur. Sayfa içerisinde trafik arttırılırken o sayfa için sıralama artmış oluyor. Kullanıcı yeni sıralamaları verimli bulmasa bile önceki algoritma devreye giriyor.
Anahtar kelimeleri anlamak ve insanların sonuçlarla olan etkileşimlerini yorumlamak için RankBrain kullanılıyor. RankBrain arama sonuçlarıyla olan etkileşimlerinizi gözlemleyebiliyor. Bu sayede organik tıklanma oranları, sayfada ne kadar kaldığınız, ne zaman çıkış yaptığınız gibi noktalara odaklanıyor. Bu sayede kullanıcı deneyimlerinden yararlanarak daha güçlü sinyaller veriyor. Kullanıcıların deneyimleriyle beraber Google içerisinde daha güçlü ilerlemeler ortaya çıkıyor. Web siteniz içerisinde tıklanma oranı yüksekse ancak hemen çıkış yapılmıyorsa o zaman RankBrain kavramına göre en üst sırayı hak ediyorsunuz. Yazımız içerisinde RankBrain kullanıcı deneyiminde önemli olan konulara da yer verdik. Dilerseniz yazımız üzerinden detayları öğrenebilirsiniz.
1. Tıklanma Oranları
RankBrain anahtar kelime için verilen sonuçları izlemektedir. Gelecekteki sıralamaların belirlenmesi için alınan sonuçların tıklanma oranları kayıt altında tutulmaktadır. Yani sıralama içerisinde ikinci sıradakinden çok üçüncü sıradaki tercih ediliyorsa o zaman üçüncünün daha iyi olduğunu düşünür. Bu da web sitelerinin arama sonuçlarındaki yerinin değişmesine neden olur. Bu değişimle de sonlanmaz. Sonradan web sitesinin sıralama değişiminin nasıl bir performans gösterdiğine odaklanılır. Bu durumda arama sonuçlarının çok daha kaliteli bir hale gelmesi sağlanır.
2. Hemen Çıkma Oranları
Tıklanma oranlarına benzer şekilde sonuçlar için hemen çıkma oranı da verilir. Bu da kullanıcılar web sitesi içerisinde ne kadar durduğuyla bağlantılıdır. Kişiler arama sonuçlarındaki sıralamalarda üçüncü sıradaki sonuca tıklayıp hemen geri çıkabilir. Sonrasında dördüncü sıradaki siteye girip kaldıklarında, yeni sıralama buna göre kurulur. Rankbrain dördüncü sıranın arayanların istenilen cevabı verdiğine odaklanır.
3. Bekleme Süreleri
Bekleme süresi, kullanıcı siteye girdikten sonra, sitede ne kadar kaldığını gösterir. Çıkma oranıyla bir araya getirildiği zaman son derece önemli olduğu anlaşılır. İnsanlar site içerisinde uzun zaman geçirdiği zaman Google içerisinde sayfanızın sevildiği de düşünülmektedir. Bu da SEO aramaları sonucunda yapılan araştırmaların çok daha verimli hale gelmesine yardımcı olmaktadır.