İş dünyasında aktif kullanılmakta olan ve iletişim türlerinden biri olarak belirlenmiş olan E-mail Marketing Ray Tomlinson tarafından bulunmuştur. Bulunmuş olan bu e-posta sistemi en başlarda ABD Savunma Bakanlığına göre Arpent üzerinden kullanılmaya başlanmıştı.
İl e-postayı 1971 senesinde Ray Tomlinson tarafından gönderilmiştir. Gönderilmiş olan ilk e-posta içeriği ‘’ QWERTYUIOP’’tu ve bu e-posta deneme amaçlı gönderilmiştir. Ayrıca @ işaretininin mucidi olarakta Ray Tomlinson tanınmaktadır.
Günlük yaşantıda iş hayatlarımızda daha fazla kullanmakta olduğumuz e-posta, işlerimizi uzaktan yürütebilmek açısından önemli bir yere sahiptir. Müşteri ve marka arasındaki iletişim için e-postaların kolay ve rahat kullanılabilmesi açısından en fazla tercih edilmekte olan sosyal medya araçlarındandır.
E-Mail Marketing Nedir?
E-mail marketing bilinmekte olan diğer adıyla e-posta pazarlaması hedef kitlenizdeki kullanıcılara ürünlerinizi tanıtmak için kullanılan kaynaklardan birisidir. Aynı şekilde içerik pazalarında kullanılmakta olan etkili bir pazarlama yöntemidir. Doğru ve etkili kullanımlarda almış olduğunuz geri dönüşler sizleri de şaşırtacaktır.
Geri dönüşleri yüksek oranda olan e-posta pazarlamada hedef kitlelere ulaşabileceğiniz en kolay yollardan biridir. Günümüzdeki Google’ın açıklamış olduğu verilere göre her gün en az bir sefer e-posta kontrol etmekte olan kullanıcıların oranı %91’dir. Hedef kitlenizi doğr belirlediğiniz takdirde göndermiş olduğunuz e-mailler doğru kullanıcılara ulaşmış olduğunu geri dönüşüm oranları da sizleri oldukça şaşırtacaktır.
E-posta pazarlama kampanya ve duyuru tarzındaki içeriklerinizi mail yoluyla kullanıcılarınıza ulaştırmanızı sağlayan araçlardan biridir. Eskiden beri kullanılmakta olan ve hala kullanılmaya devam eden yöntemlerden birisi olan bu yöntem internet sitenize veya üye olan ziyaretçilerden oluşmaktadır. E-posta pazarlama yoluyla kullanıcılar içerik, reklamlar veya teşvik edici mesajlar yollayabilirsiniz. Kullanıcılarınız, aboneleriniz, müşterileriniz ve iş ortaklarınız ile gerekli tanıtım ve reklamları mail yoluyla yapabilirsiniz.
E-Mail Marketing Nasıl Yapılır?
- E-posta pazarlamanın nasıl yapılmakta olduğuna dair kullanılan yöntemler aşağıda sıralanmıştır.
- Öncelikli olarak toplu postayı neden göndermek istediğinizi belirlemiş olmanız gerekir. İçeriğinize ve bülteninize neler eklemeyi istediğinizi araştırmalısınız.
- Hizmet veya ürün satışı yapmaktaysanız hedef kitlenize ürünü satın almak için teşvik edici içerikler oluşturmanız gerekmektedir. Bunu yaparken profesyonel olmak istiyorsanız diğer firmaların maillerini inceleyebilirsiniz.
- Hizmet ya da ürün satışı yapıyorsanız hedef kitlenize satın almayı teşvik edici içerikler oluşturabilirsiniz. Profesyonel olarak farklı firmaların maillerini inceleyebilirsiniz.
- E-posta pazarlamada belirlemiş olduğunuz içeriklerin konu başlıklarını büyük bir önem arz etmektedir. Belirlediğiniz konu başlıkları için seçimleriniz özenli ve doğru olmalıdır. Mesajlarınızın ve bülteninizin hakkında doğru bilgilendirmeler yapmalısınız. Abartılı içeriklerden kaçınılmalıdır. Bunun sebebi ise spama düşmemeniz içindir. İçeriğinizi yazarken tamamıyla büyük harfler kullanmanız gerekmektedir. Konu başlıklarını seçerken yanıltı, çelişkiye düşürecek ifadeler kullanmaktan kaçınılması gerekmektedir. Sakın kaçırmayın, satın alın, bu fırsatlar kaçmaz, satın almalısın gibi ifadelere içeriğinizde kesinlikle yer vermeyin.
E-Mail Marketing Yöntemleri Nelerdir?
- Bültenizimizde yer almakta olan içeriklere tıkladığınızda ulaşmış olduğunuz içerik benzer veya birebir olmalıdır. Link ve içeriği de birbirleri ile uyumlu olmalıdır. Bu uyuma verilmiş olan isim landing page’dir.
- Linke girdiğinde kullanıcı ulaştığı sayfaya bahsetmiş olduğu hizmet veya ürünü incelemeye devam edebilecektir. Eğer siz sayfanıza alakasız bir sayfaya link vermişseniz kullanıcılarınız bundan rahatsızlık duyabilirler ayrıca size geri dönüş yapamayacaklardır. Bunun için kurmuş olduğunuz sayfayı bülteninize uygun bir biçimde hazırlamanız gerekir.
- Hiç kimse emeklerini dikkatsizlikten dolayı kaybetmek istemez bunun için sizde her şeyi kuralına göre yapmalısınız.
Gönderilerini profesyonel bir alt yapıya uygun hazırlamanız gerekmektedir. Ama eğer yapmamış olursanız maillerinizi spama düşme olasılığı yüksektir. Kara listelere girerek firmanızın adını lekelemiş olacaksınız. Bunun için hedef kitlenizi doğru belirlemiş olmanız sizin için çok önemli olacaktır.
E-Mail Marketing Stratejileri Nelerdir?
E-posta pazarlama stratejileri çok önemlidir. Bunları doğru belirlemiş olursanız ve düzgün içerikler belirlerseniz kullanıcılarınız ve siz mutlu olacaksınız. E-posta stratejileri kısaca şöyledir.
- Kısa zaman içerisinde geri dönüşlere kavuşmanıza imkan sağlamaktadır.
- Diğer sosyal medya araçlarına göre reklam bütçeleri için ayıracağınız bütçe daha düşüktür.
- Hedef kitleniz yani diğer bir deyişle kemik kitleniz olmasından kaynaklı olarak planmış olduğunuz geri dönüş oranlarına ulaşmanız sağlanacaktır.
- Girişiminiz doğa dostu olduğu için marka ve firmanızın imajı asla zedelenmeyecektir.
- E-posta pazarlama siz ve kullanıcılarınız için satış pazarlamada kanuni açıdan sorumluluklar taşımaktadır. Bunu için bu işe girişmeden önce hukuk açısından tedbirlerinizi alıp başlamanızda yararı olacaktır.
E-Mail Marketing Önemli Olmasının Nedenleri Nelerdir?
E-posta pazarlamada hedef kitlenize ulaşabilmenizi sağlamak için kullanımı rahat olan sosyal, dijital pazarlama kanalıdır. Mevcut bulunmakta olan müşterilerinizle etkileşim sağlamanız için imkan sağlamakta olan çift yönlü iletişim ağıdır. Müşterilerinizin markanıza, firmanıza ve işletmenize karşı bağlılıklarını arttırmak için kurulan e-bülten kurulmuştur. Bu da indirim kuponları ve doğum günü mesajları gibi mesajlar göndermenizi sağlamaktadır.
E-posta pazarlama eski pazarlama yöntemlerinden biri olmasına rağmen günümüzde etkinliğini hala devam ettirmektedir. Bunun yanı sıra düşük maliyet sağlamasından kaynaklı KOBİ’lerin vazgeçilmezleri arasındaki pazarlama yöntemidir.
E-Mail Marketing Avantajları Nelerdir?
E-posta pazarlama avantajları şu şekildedir:
- E-posta listenizdeki kullanıcılar sizden mail almayı kabul eden kullanıcılardan oluşmaktadır. Bu yaklaşım size, işletmenize ve firmanıza aboneler kazandırmak için planlanmıştır.
- E-posta kampanyası için daha farklı tasarım seçenekleri vardır. Bunlara örnek verecek olursak; Metinler, grafikler, resimler, videolar gibi içeriklerdir.
- E-posta pazarlama ile özel mesajlar göndererek kemik kitlenize ulaşmanıza olanaklar sağlamaktadır
- Kullanıcılarınız sizin e-posta içeriklerinizi farklı kullanıcılara iletmeniz ve paylamanız daha kolay olacaktır. E-posta pazarlamada ağızdan ağıza dolaşan pazarlama teknikleri için daha iyi bir seçenek olacaktır.
- Hazırlamış olduğunuz maillerinizde kullanıcılarınızı harekete geçirecek mesaj bağlantı ve butonları kullanmanız iyi olacaktır. Bu sayede internet sitenizde, kullanıcılarınızın ürünlerinizi ve hizmetlerinizi almalarını kolaylaştırmış olacaksınız.
- E-posta kampanyalarınızda başarı oranınızı her zaman ölçümleyebileceksiniz.
- E-postalarınızı göndermeden önce bazı testleri uygulama olanaklarına sahipsiniz. Bu testler A/B testleridir. Bu testler posta içeriklerinizi kontrol etmenizi sağlar.
- Maliyet yönünden çok düşük bütçelere sahiptir. Bu sayede kemik kadronuza doğru zamanda ve doğru yerde ulaşmanıza olanak sağlar.
E-Mail Marketing’in Dezavantajları Nelerdir?
- Göndermiş olduğunuz e-postalar kullanıcılarınızın spam kutularına düşebilmektedir. Bunun sebebi olarak; İnternet Servis Sağlayıcıları (İSS), doğru kitleyi hedeflememiş olmanız, gizlilik koruma kurallarına uymamanız ve tıklama oranınız olabilmektedir.
- Postalarınız e-posta ve İSS yazılımlarınız yönünden engellenebilir. Bu sebepten dolayı oluşturmuş olduğunuz içeriklerinizde başlıklarınız ve yazınız spam kelimeler içermemelidir.
- E-posta kampanyalarınız kullanım yeri ve tasarımına çok dikkat etmeniz gerekir. Postalarınızın bütün teknolojik aletlerde kullanımı desteklemelidir.
- Büyük boyutlu içerikler seçmemeniz gerekir çünkü indirme zorlukları yaşanabilir.
Etkili Mailing Stratejileri Nelerdir?
Etkili postalama stratejisi içinde kemik kadronuza postalarınızı ulaştırmadan önce A/B testlerinden geçirmeniz sizler için iyi olacaktır. E-mail marketing stratejisi için kullanıcılarınıza ait e-postalar kullanmanız gerekmektedir. Postalarınızın tıklanma ve açılma oranına dikkat ederek doğru yöntemler kullandığınızdan emin olmanız gerekir.
E-Mail Marketing Neden Önemlidir?
E-mail marketing hem düşük bütçeli olmasından hem de kullanıcılarınıza daha kolay bir ulaşım sağlıyor olmasından kaynaklı olarak önemli bir yoldur. İşletmelerin e-mail marketing kullanmalarının en önemli sebeplerinden biri budur. Kaliteli bir e-posta şablonu ile kullanıcılarınız üzerinde iyi etkiler bırakmalısınız.